Zvuk kao gospodar veceri

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Talijanski izvodaci Pathosformel i Pax bili su glavni akteri druge veceri 2. Festival of Performing Arts - Festivala izvedbenih umjetnosti, ali gospodar veceri bio je samo zvuk. Prva lokacija - dvorište ispred bivše zgrade Otorinolaringologije u staroj bolnici - poslužila je kao pozornica Pathosformelu za "Koncert za harmonijum i grad", dok je bivše skladište Istre igralo ulogu kulise zvucne instalacije "Fluxes" Paxa.

Ono što su Pax i Pathosformel sinoc pružili pulskoj publici i njihovim gostima nije, a formalno i ne može biti, za svacije uši. Izvedbe ovakve vrste "glazbe" rijetka su pojava na ovim prostorima, a jedini drugi primjer tijekom kojeg su se mogle cuti takve igre sa zvukom je Glazbena tribina Pula Hrvatskog društva skladatelja. Novu elektroniku, koja vuce korijenje iz musique concrete prošlog stoljeca i kojoj mnogi daju predznak eksperimentalne, odlikuje više faktora, a to su manjak ritma, melodije i harmonije te moduliranje i "razbijanje" zvuka.

Pathosformelov "Koncert za harmonijum i grad" kombinacija je akusticnih i digitalnih elemenata na koje se lijepe kolaži gradskih zvukova i koju upotpunjuje videoprojekcija imaginarne mape grada u stalnom sastavljanju i rastavljanju - ovisno o proizvedenim zvukovima.

Na jednakom principu funkcionira i Paxov "Fluxes", samo što su akusticni elementi kojima se on koristi snimljeni ranije. Zajednicka im je uporaba terenskih snimaka te konstrukcija i dekonstrukcija elektronskih elemenata - "glitcheva" - koji se u Paxovom slucaju nerijetko formiraju u koherentnu strukturu koja posjeduje rudimentarni ritam.

Kraj druge veceri 2. FoPA-e bio je posvecen koncertu hrvatsko-talijanske skupine East Rodeo, koja je u bivšem Istrinom skladištu predstavila svoj drugi album "Dear Violence".


Podijeli: Facebook Twiter