Peugeot je za svoju hrvatsku premijeru crossover modela B segmenta 2008 odabrao savršenu pozornicu. U napuštenoj tvornici vagona "Janko Gredelj", ovih je dana održan Dan D, zanimljivi festival dizajna. Iako napuštene tvornice uvijek bude sjetu, pa i bijes zbog svekolikog hrvatskog industrijskog propadanja, s druge su strane odličan okvir za umjetnička događanja, za svojevrsne postindustrijske predstave.
Smjestivši 2008 u jednu od hala odmah je postalo jasno kako je riječ o vozilu za nove generacije, polivalentnom automobilu dojmljivog dizajna i apsolutno moderne organizacije unutrašnjosti.
Izgled malog SUV-a 2008 vrlo je blizak modelu 208 no kako ima naglašeniju i znatno veću karoseriju može ga se smatrati i odličnim prijelazom prema kompaktnoj klasi. Dužina mu je uostalom 4159 mm pa je potpuno jasno kako se u značajnoj mjeri udaljio od B segmenta i svog izvornika, 208. Ostale dimenzije su mu širina 1739 mm i visina 1556 mm, dok mu je međuosovinski razmak 2538. Mjesta na svim pozicijama ima u izobilju, a i prtljažnik od 338 litara, s mogućnošću povećanja sve tamo do 1200 litara, može odgovoriti na veliku većinu potreba.
Ono što također budi pozitivne ocjene je organizacija konzole kao i središnje postavljeni multimedijalni zaslon. Mnoštvo informacija i jednostavna opsluživost njegove su dodatne karakteristike.
Otiđemo li do zone motora, svega pomalo. Vjerojatniji izbor uz ovakav automobil su dizelaši: 1.6 HDI snage 92 ili 115 KS. Niska emisija CO2 - 104 g/km i prosječna potrošnja od samo 4 litre danas su ne samo poželjni zbog cijena goriva nego i zbog sve težeg ekološkog stanja. Benzinski dolaze u verzijama 1.2 VTI sa 82 KS i kao već dugo poznati 1.6 VTI što doseže 120 KS. U većini elemenata dobar je i bazni benzinac, mada mu je snaga za zahtjevnije ispite nedostatna, jer uz maksimalnu brzinu od 169 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 13,5 sekundi. Prosječna potrošnja mu je samo 4,9 litara a emisija CO2 - 114 g/km.
Ono što iznosimo kao jednu od rijetkih zamjerki je činjenica da osim u verziji najjačeg dizelaša ostale verzije 2008 donose mjenjače s pet stupnjeva prijenosa. S druge strane, mada će se tada morati posegnuti za snažnijim i najopremljenijim modelma, 2008 nudi i pojednostavljenu verziju integralnog pogona, odnonso unaprijeđeni ESP nazvan "grip control" što pomaže prohodnosi u teškim situacijam velikog blata ili snijega. Također, može se dobiti i sustav za olakšano parkiranje: nakon što sustav izmjeri slobodan prostor, za uprakiravanje se od vozača traži samo pritisak na papučicu "gasa" - sve drugo odrađuje automobil sam. (Edi PRODAN/NL)