Podizanje poslovne efikasnosti, suradnja s hotelskom industrijom i turističkim zajednicama uz prioritetni razvoj infrastrukture, biti će neke od temeljnih smjernica nove Studije razvoja pulske Zračne luke za razdoblje od 2014. do 2030. godine. Najavivši skorašnji početak izrade studije kao strateškog i nultog dokumenta u daljnjem djelovanju aerodroma, direktor Zračne luke Svemir Radmilo na današnjoj je konferenciji za novinare naglasio da se cijeli projekt sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
- Uspjeli smo povući značajna sredstva, kazao je Radmilo precizirajući da je cijeli projekt "težak" ukupno 4,9 milijuna kuna od čega je zračna luka iz fondova bespovratno povukla 3,4 milijuna kuna. Ostatak troškova snosit će Zračna luka, veli Radmilo i već za ožujak najavljuje raspisivanje javnog natječaja za izrađivača nove Studije. Istaknuo je da postojeća Studija danas više nije u skladu s realnim stanjem na tržištu na koje je u velikoj mjeri utjecala kriza ali i znatan gubitak gostiju s ruskog tržišta.
- Staru je studiju trebalo mijenjati, a ona između ostalog ne prati ni planove razvoja Istarske županije te nije sadržavala ni Studiju utjecaja na okoliš. Primjerice, projekcija je bila da ćemo u 2014. godini imati 856.944 putnika, a imali smo ih 382.992, znači i sam promet putnika nije u skladu s postojećom studijom. Očekujemo da ćemo do 2016. godine dobiti nulti dokument za daljnje apliciranje drugih razvojnih projekata zračne luke na fondove Europske unije, kazao je Radmilo i dodao da se cijeli ovaj projekt provodi u suradnji s Istarskom županijom, gradovima osnivačima te je prije svega usmjeren na razvoj turizma s obzirom da zračna luka ima sezonski karakter.
Voditelj projekta Dean Boljunčić podsjetio je da je Zračna luka već ranije aplicirala na europske fondove te je putem projekta ADRIAIR uspjela privući ukupno 115 tisuća eura, a ta su sredstva iskorištena za prilagodbu putničkog terminala schengenskom režimu.
- Osim Studije utjecaja na okoliš, izraditi će se i Karta buke što zasad ima jedino Zračna luka Zagreb. Uz to, nova studija sadržavati će razvoj poslovanja kao i sve ostale smjernice za potencijalne nove projekte koji će se moći financirati europskim novcem, zaključio je Boljunčić. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)