Nakon što je uoči turističke sezone Zračna luka Pula kompletno rekonstruirala dio zgrade za prihvat putnika u i izvan Shengenskog režima, te novim sadržajima u prostorima za međunarodni promet dočekala putnike renoviranim suvremenim terminalom, uskoro kreće u novi veliki projekt. Kako saznajemo od direktora Zračne luke Pula Svemira Radmila od polovice siječnja krenut će projekt presvlačenja uzletno-sletne staze pulskog aerodroma, investicije vrijedne 24,49 milijuna kuna (s PDV-om), kojom će se obnoviti pista nakon duge 44 godine korištenja.
Dva mjeseca bez letova
- Zračna luka Pula zatvorit će se od 16. siječnja u 7 sati do 10 ožujka u 18 sati, i u tom razdoblju odradit će se presvlačenje uzletno-sletne staze Zračne luke novim 10,5 centimetara habajućim slojem asfalta. Uzeli smo 15 dana "rezerve" i nadamo se da će nas vrijeme poslužiti jer asfaltiranje neće biti moguće u slučaju kiše, ili niskih temperatura, odnosno za asfaltiranje je potrebno da temperatura bude iznad 6 stupnjeva celzijevih. Prošli tjedan smo potpisali ugovor s izvođačem radova, pulskom tvrtkom Cesta d.o.o. a pripreme traju već posljednja tri mjeseca. Radove će pratiti laboratorij iz Zagreba koji će svakodnevno analizirati smjesu asfalta, te geometri zbog ravnine, a ukupno će se rekonstruirati pista u dužini 2.990 metara i 45 metara širine, ukupno površine 133.500 četvornih metara, pojasnio nam je direktor pulske Zračne luke.
Radmilo navodi da je period od polovice siječnja do polovice ožujka odabran jer tada Zračna luka bilježi najmanji broj letova.
- Znamo da će zatvaranje Zračne luke izazvati neugodnosti i unaprijed se ispričavamo putnicima. No, na vrijeme smo obavijestili kompanije, ponudili alternativni način prijevoza ili povrat novca onim kompanijama koje su već bukirale letove u tom periodu. Ipak dva mjeseca ranije smo sve obavijestili i vjerujemo da će sve proteći u najboljem redu, zaključuje Radmilo.
Uzletno-sletna staza pulskom aerodroma izgrađena je 1954. godine u dužini od 2.350 metara i širine 45 metara, a produžena je za još 600 metara 1972. godine. Nakon toga više nije rekonstruirana, a kako nam pojašnjava direktor Zračne luke Pula rekonstrukcija kompletne staze obavit će se sada zbog učestalog mrvljenja habajućeg sloja asfalta. Zamjenom asfalta omogućit će se bolje fizikalno mehaničke karakteristike, siguran promet zrakoplova u pogledu ravnosti, hrapavosti, te bolja odvodnja oborinskih voda, a ujedno spriječiti ispadanje komada asfaltnog sloja, koji mogu oštetiti zrakoplov. (Goran ROJNIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU