"Krajem sijecnja cekao sam rodbinu koja je u pulsku zracnu luku trebala sletjeti iz Zagreba. Hladnoca u prostoru cijele zracne luke bila je nepodnošljiva. Zemaljske stjuardese obucene kao u Sibiru, smrzotina, jednom rijecju - katastrofa", požalio se citatelj Željko Markovic. Rekao je i da je zbog kašnjenja leta bio primoran sjesti u automobil ne bi li se zagrijao. Tada je pomislio da je grijanje iskljuceno jer se radilo o zadnjem letu.
No, sve se ponovilo nekoliko dana kasnije, kada je na aerodrom došao ispratiti rodbinu.
- Opet isto. Nepodnošljiva hladnoca, stjuardese u kaputima, bez onog njihovog osmijeha jer im se lice skoro pa ukocilo od hladnoce. Pomislio sam - pa nemoguce je da u našoj zracnoj luci u 21. stoljecu nema grijanja.
Kako je bilo jako hladno, odlucio sam što brže napustiti prostorije (vani je bilo nekoliko stupnjeva toplije nego unutra) i sažalio se nad ljudima koji tamo rade, jer ako je meni bilo užasno 15 minuta, mogu zamisliti kako je njima citavu smjenu, prica Markovic. Najveca katastrofa je, tvrdi, bila prije nekoliko dana, kada je ostatak rodbine dovezao na prvi let u 5.50 sati za Zagreb.
- Prvo su putnike obavijestili da let kasni zbog tehnickih problema i da sljedeca informacija dolazi u 6.15 sati, i to je sve. Došlo je i tih 6.15 i pozvali su putnike na let, a kada su se ukrcali stigla je obavijest: "Molimo vas napustite zrakoplov jer nismo u mogucnosti poletjeti", veli Markovic.
Po njegovim rijecima, putnici su bili prebaceni u takozvanu carinsku zonu, u kojoj je bilo dvaput hladnije nego u check in zoni. Tek nakon protesta nekolicine, premješteni su u kafic zracne luke, gdje griju dvije plinske grijalice.
- Djelatnici su ih pocastili cajem i sendvicem i objasnili da ce poletjeti kad sunce otopi led na krilima zrakoplova. U zrakoplov su se uspjeli smjestiti tek u 10 sati, veli naš citatelj. Dodao je da bi umjesto dobrodošlice u Istru u pulskoj zracnoj luci primjereniji bio natpis "Dobrodošli u Sibir".
I sami smo u utorak osjetili val hladnoce u prostorima pulskog aerodroma, a malo topline dopiralo je tek iz kafica, gdje su radile plinske grijalice. Direktor Zracne luke Pula Bruno Rogovic u tome ne vidi ništa cudno, a i sam nas je prije dolaska na razgovor u njegov zagrijani ured upitao je li nam hladno. Rekao je da je grijanje iskljuceno radi uštede, jer nema smisla zbog nekoliko letova putnicku zgradu danonocno grijati.
- Zimi imate jutarnji i vecernji promet Croatia Airlinesa i nekoliko charter letova. Ne možete ocekivati da cemo putnicku zgradu grijati 24 sata i tako bacati novac. Nema smisla ukljucivati grijanje s obzirom na broj putnika i letova u zimskim mjesecima. U kaficu se prostor zagrijava plinskim grijalicama, rekao je Rogovic. Dodao je da zimi istu metodu koristi i zracna luka u Zadru.
Iako je promet prorijeden, zracna bi luka definitivno trebala putnicima osigurati barem dio grijanih prostorija, jer nakon samo nekoliko minuta cekanja, a kamoli ako se let na duže odgodi, putnici ce stvarno poceti sliciti na - pingvine. (D. BAŠIC-PALKOVIC)
O PLANU RAZVOJA PULSKE ZRACNE LUKE CITAJTE U SRIJEDU U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE.