Malo vozaca voli snijeg, a oni koji spadaju u ovu skupinu ponajviše mu se raduju zbog zabave koju im omogucava cak i za upravljacem slabijih automobila.
Zanimljivo je da upravo ovakve zimske radosti na snijegom zametenim praznim parkiralištima i stazama cine izvrsnu podlogu za uvježbavanje vozackih refleksa i bolje razumijevanje dinamike vozila, no za sve one koji ne luduju za ovom vrstom treninga pripremili smo nekoliko naputaka za sigurnu vožnju u zimskim uvjetima.
Prevelika brzina i manjak prijemljivosti izmedu kotaca i podloge najcešci su uzroci prometnih nesreca na snijegu. Dakle, rješenje po nacelu izmišljanja tople vode glasilo bi: manje gasa i manje naglih reakcija.
Racunajte da za svakih 10 km/h brzine ostavite bar dvije dužine vašeg vozila od vozila ispred vas. Prema papucici kocnice odnosite se nježno u svim situacijama osim onima kada je nagla reakcija nužna za izbjegavanje incidenta. Tada je nagazite i ne puštajte ako imate ABS, odnosno pumpajte papucicu ako vam sustav protiv blokiranja kocnica nije standardni dio opreme.
S upravljacem je malo drugacije. U svakom trenutku trebate znati u kojem su vam smjeru kotaci usmjereni. Tako, primjerice, ukoliko vam automobil u zavoju proklizi preko nosa (podupravljanje), protivno inicijalnoj reakciji nemojte još više smotati volan u željenom smjeru vec kotace usmjerite u pravcu kretanja kako bi povratili prijemljivost, te tek potom skrenite.
Pobjegne li zadnji kraj (preupravljanje), pri manjim brzinama pomoci ce pritiskanje papucice spojke, no pri vecim ce vjerojatno biti potrebne korekcije na upravljacu uz lagano dodavanje gasa.
Ukoliko vam prijeti opasnost nemojte gledati u njen izvor, vec pogledom potražite izlaz iz nemile situacije i na njega se fokusirajte.
Kocite iskljucivo prije zavoja, nikako tijekom samog skretanja, a ubrzavajte tek od polovice zavoja, ili nakon što ga prodete. Nemojte prilikom skretanja naglo micati nogu s papucice gasa, jer to može destabilizirati vaše vozilo. Nastojite uvijek upravljati ocišcenim dijelovima ceste i izbjegavajte vožnju po tracnicama. Budite oprezni prilikom prelazaka preko mosta, ulascima i izlascima iz tunela, te u blizini podrucja gdje ima vode. Snijeg je zeznut, no takozvani crni led je višestruko gori.
Ukoliko nedostaje prijemljivosti izmedu kotaca i podloge vozite u stupanj višem prijenosu. Preporuka je održavati konstantnu brzinu. Ovo posebice vrijedi za uzbrdice i nizbrdice gdje treba minimalizirati upotrebu kocnica, a usporavanje vršiti motorom.
Nemoguce je predvidjeti sve situacije no malo više opreza i zdravog razuma vrijedi više od bilo kakvog pogona na sva cetiri kotaca i elektronskih elemenata aktivne sigurnosti.