Znanstvenici otkrili uzrok celavosti

Americki znanstvenici objavili su da je glavni krivac muške celavosti protein koji se veže na receptor na stanicama folikula dlake i tako zaustavlja njezin rast, a otkrice otvara put prema zaustavljanju celavosti ili cak preokretanju procesa gubitka kose.

Prema rezultatima istraživanja objavljenim u casopisu "Science Translational Medicine", analizom muške celavosti te pokusima na laboratorijskim miševima otkrivena je tajna celavosti i pocelo se raditi na sredstvima koja ce tretirati gubitak kose.

Vecina muškaraca pocinje celavjeti u srednjoj životnoj dobi i do 70. godine oko 80 posto njih izgubi barem dio kose. Muški hormon testosteron u tome ima kljucnu ulogu, kao i genetika. Oni zajedno uzrokuju skupljanje korijena dlake, što vodi u celavost.

Znanstvenici sa Sveucilišta u Pennsylvaniji analizirali su koji se geni aktiviraju u trenutku kad pocinje gubitak kose te su utvrdili da je razina proteina nazvanog prostaglandin D povišena u stanicama folikula dlake na dijelovima glave zahvacenim gubitkom kose.

U laboratoriju su uzgojeni miševi s visokim razinama proteina i oni su potpuno ocelavjeli, a presadene ljudske dlake prestale su rasti kad im je dodan taj protein.

Voditelj istraživanja George Cotsarelis sa sveucilišnog odjela za dermatologiju rekao je da je istraživanje u osnovi pokazalo da je prostaglandin povišen na ogoljelim dijelovima glave i da on blokira rast dlake. "Time smo identificirali metu terapije muške celavosti", dodao je Cotsarelis.