Publika Zlatnog zuba sinoć je u porečkom kazalištu pomno pratila "Partiju remija", predstavu od kartaškoj igri na život i smrt između dvoje korisnika jednog zagrebačkog staračkog doma.
Sve je započelo sudbonosnim susretom dvoje osamljenih ljudi na zalasku života, ali itekako životnih i željnih pažnje, emocija i drugačijih aktivnosti od pjevanja u domskom zboru te pričanja o sprovodima i televiziji koji ih okružuju.
Najnovija je to predstava glumačke družine Histrion, po Pulitzerom nagrađenom predlošku američkog dramatičara Donalda Leeja Coburna, u režiji Zlatka Svibena, čija je premijera odigrana polovicom siječnja.
Izvanredne su glumačke uloge ostvarili histrionski doajeni Žarko Potočnjak, kao samotan, ciničan i na mahove eksplozivan umirovljenik Martin, i Branka Cvitković, kao pristojna i suzdržana umirovljenica Monika.
Na minimalističkoj pozornici sa stolom i stolicama, dvjema ležaljkama i iluzijom verande, dvoboj je svojim "upadicama" tu i tamo prekidao tek talentirani iluzionist Leonardo Krakić, koji je klasičnim mađioničarskim trikovima zabavljao publiku, a pretvarajući se u privid sina umirovljenice odvlačio njenu pažnju.
Umjetnici su nagrađeni dugotrajnim aplauzima, kojima su više puta ponovno pozivani na pozornicu.
Kako to i u životu ponekad biva, u ovoj tragikomediji učenik nadvladava učenika, pa tako i Monika u baš svakoj partiji pobjeđuje Martina, koji ju je pozvao na igru i naučio igrati remi. Starčeva nemogućnost da pobijedi početnicu budi u njemu frustraciju koja nezaustavljivo raste i rasplamsava se u bijesnom ispadu, dok njegova partnerica neprestano dobiva na samopouzdanju.
Kako bacaju na stol karte, tako, neprestano se izazivajući, otkrivaju i karte iz svojih života. Njihovi dijalozi istražuju obiteljske priče i osobne stavove, a slabosti se iskorištavaju za dominaciju u nadmetanju na oba bojna polja - samoj kartaškoj igri i životu. Otkriva se tako da su oba igrača razvedena. Martin je zbog teške bolesti ostao bez dobro plaćenog radnog mjesta, a zatim i obitelji. Monika je bez posjeta sina koji je, unatoč njenom odgoju i požrtvovnosti, postao čovjek koji je napustio ženu i djecu, kojega ona prezire, poput bivšeg supruga, i koji je ne respektira niti za nju mari.
Samoća i pitanje odnosa zajednice prema starijim osobama posebno su aktualne teme u današnje nemilosrdno vrijeme. Kako se s time nose u domu iz predstave? Mađioničarom i drugim animatorima, koje prihvaćaju i koriste poput surogata za obitelj, kako je Martinu lijepo objasnila Monika. Ili… životnom partijom remija. (K. FLEGAR)