S čelnim čovjekom umaškog Zlatnog lava razgovarali smo o ovome festivalu koji počinje večeras u Umagu.
- Što Vas je ponukalo na odabir ovogodišnje teme ''Razotkrivanja'?
- Ponukalo me to što živimo u vremenu velikih nemira i da čovjek ne može pogledati ni na jednu stranu života, a da ne doživi stres. Dođeš u situaciju da ne želiš otvoriti novine niti upaliti televiziju jer je sve puno loših vijesti koje utječu na nas. U stvaranju repertoara ovog festivala stvorio sam jednu festivalsku priču sa naslovom ''Razotkrivanja''. Razotkrivanja su zapravo putovanje u srž problema u čovjeku samom. Ta stanja nas čine nemirnima i nesretnima i samim time živimo u strahu kojeg prenosimo jedni na druge. Taj strah se događa zbog neiskomuniciranog i neočišćenog, duboko skrivenog problema. Niz od sedam drama koje će biti predstavljene su jedna teška bol koju ovaj festival razotkriva.
- Je li je teško održavati kvalitetu predstava obzirom da vas zadana tema na neki način limitira u odabiru?
- Mi nastojimo da priča bude uvijek aktualna i da se tiče trenutka u kojem živimo. Primjećujem da neki teatri nikada ne bi došli na festival kada se ne bi bavili temama koje zanima Zlatni lav, jer svake godine donosi nešto posebno i aktualno.
Publika traži više
- U kolikoj mjeri se na Zlatnom lavu razlikuju nagrade publike i Grand prix stručnog žirija. Kakve predstave voli publika, a čime se pri ocjenjivanju vodi stručni žiri?
- Teško mogu odgovoriti na ovo pitanje iz razloga što se pogledi publike mijenjaju. Publika odrasta, mislim da je iz godine u godinu sve stroža. Primjećujemo da predstave komercijalnog kazališta kod umaške publike ne prolaze baš najbolje. Mislim da je publika s vremenom naučila propitivati i tražiti od kazališta i od kazališnih projekata uvijek više. Nekada se to podudara sa žirijem, nekada ne. To je sve jedan eter u kojem se isprepliću različite energije i misli, isto kao i život. Ovdje nema pravila.
- Razlikuje li se ovogodišnji Zlatni lav od prijašnjih ili će to biti samo kontinuitet u jednom nizu?
- Ove godine neće biti pompoznog otvaranja i zatvaranja. To su bile velike priredbe koje su digle grad na noge. Ta blještavila koja su pratila otvaranje i zatvaranje, sele se na scenu. Publika je to prepoznala. Danas, dan prije otvaranja festivala, možemo razgovarati o uglavnom rasprodanim predstavama.
- Zbog čega su dosadašnji ''Okrugli stolovi'' na terasama umaških kafea postali ''TEATRALIJE''- radijski magazin o predstavama izravno iz studija Eurostar. Jeste li na taj način željeli doprijeti do što većeg broja slušatelja i ljubitelja umjetnosti?
- Ove godine ćemo isprobati tvrdnju da je medij nešto najvažnije u trenutku u kojem živimo, zato smo sve preselili u radijski studio. Sada ćemo imati uključen veliki broj ljudi koji su slušatelji tog radija. Ova godina je pokušaj isprobavanja medija i vidjet ćemo kakvi će biti rezultati. Zlatni lav je ostao vjeran svojoj ideji, interakciji triju segmenta koji međusobno mijenjaju, razgledavaju teme kazališta. (Tea GRGIĆ)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU