Život s TV ekrana zamijenio stvarni

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Radni dio treceg Weekend Media Festivala završio je panelom o digitalizaciji televizije i tome što ona donosi najpopularnijem mediju. Za kontroverznog direktora Radio-televizije Srbije Aleksandra Tijanica to je još jedan doprinos da srpska nacija postane sjedeca.

Podsjecajuci da prosjecni Srbin provodi šest do sedam sati pred kucnim oltarom - televizijom, Tijanic je rekao da ce novi kanali, koji dolaze s digitalizacijom, samo povecati taj visoki prosjek.

- Na Balkanu je digitalizacija ravna kanibalizaciji. Svi su uprli na zaradu, a kreativnosti i kvalitete nigdje. Po sadašnjim kretanjima u TV ponudi mislim da ce Srbi svoj život poceti mijenjati s onim na ekranu. Vidim da bolje nije ni u Hrvatskoj pa vam želim udobno gledanje Šeherezade, porucio je u svom stilu Tijanic.

Na panelu se, kao i prethodnih godina, najviše diskutiralo o podjeli prostora za oglašavanje. Tako su Dražen Mavric s Nove TV, Johannes Zuell s RTL-a i Pavel Vrabec sa slovenskog Pop TV-a bili za ogranicavanje broja reklama na javnim televizijama.

Tijanic i Josip Popovac, ravnatelj HRT-a, smatraju pak da bi na malom nacionalnom tržištu takva mjera znacila propast javne televizije i uloge koju ona ima u medijskom prostoru.

- Vi se predstavljate kao glas naroda, ali ne znam tražite li više reklama da biste povecali kvalitetu svog programa ili da vaši vlasnici kupe nove jahte. Bez reklama morali bismo ukinuli javne programe, ugasiti javnu televiziju, a gradane prepustiti sapunicama i reality showovima, poentirao je Tijanic, podsjetivši da se još nijedna europska zemlja nije odrekla javne televizije i radija.

Vrabec je replicirao podacima da je u sedam europskih zemalja na javnoj televiziji zabranjeno oglašavanje, da su u njih cetiri zabranjene reklame u prime timeu te da se taj trend pojacava s digitalizacijom.

Veliko zanimanje izazvao je i nastup Andrewa Keena, americkog teoreticara medija, publicista i pisca, koji je postao žestoki kriticar interneta, jer amateri preuzimaju ulogu školovanih novinara. Najcešce to cine oprobanom metodom copy-paste, bez istraživanja i pronalaženja cinjenica, pa je za njega internet pravi "kult amatera".


Podijeli: Facebook Twiter