"Gradonačelniče, javi se! Građani iz Ulice Bruna Valentija te zovu" naziv je konferencije za novinare predstavnika porečke građanske inicijative "Zajedno – Insieme" Maurizija Zennara i Marjana Trifunca, održane danas u Poreču na raskrižju ulica Bruno Valenti i Vitomir Širola Pajo, na kojoj su upozorili na kronični manjak parkiranih mjesta i na parkiralište izgrađeno na samoj cesti u Širolinoj ulici koje je po njima opasno za građane i imovinu. K tome, ustvrdili su, po prostornom planu tamo ga Grad Poreč nije niti smio napraviti.
Kazne stanarima
- Presica se tako zove jer se gradonačelnik Edi Štifanić nije očitovao niti nakon dva dopisa koja smo mu poslali u proteklih mjesec dana. Problem u cijeloj ovoj priči koja traje već godinu dana jest nedostatak komunikacije između građana i gradske uprave, istaknuo je Zennaro. Podsjetio je da su prometni problemi ovih ulica bili tema na Gradskom vijeću lani u lipnju, kada su stanari gradskoj upravi uputili peticiju s 95 potpisa o regulaciji prometa i novih parkirališnih mjesta, a nakon što su prometni redari počeli naplaćivati kazne stanarima i turistima koji su parkirali na samoj ulici. Predložili su, podsjetio je Zennaro, da se Valentijeva ulica od ulaza do kućnog broja 32 pretvori u jednosmjernu s mogućnošću parkiranja na jednom kolničkom traku. Tražili su i proširenje novog parkirališta s deset na 20 mjesta.
- Pročelnik Marino Poropat odgovorio je onomad da je zajedno s dogradonačelnikom Lorisem Peršurićem bio na terenu i da se radi, među ostalim, o narušenim međususjedskim odnosima, što smatramo tendencioznim. Na izraženu sumnju da nisu ishođene sve dozvole za gradnju novog parkinga, pročelnik je kazao da za takav zahvat dozvola nije bila nužna, te da se sve radilo u skladu s DPU-om naselja Poreč-jug. No, po tom DPU do parkinga je predviđena gradnja rotora, pa će vjerojatno novih deset parkirnih mjesta nestati, što je neracionalno trošenje novaca, veli Zennaro.
Istaknuo je da očekuju da se gradska uprava drži zakona i da bude otvorena za razgovor, što dosad nije bio slučaj, te, naposljetku, da stručnjaci ponude konačno prometno rješenje za spomenute ulice. Trifunac, ujedno i jedan od potpisnika peticije, istaknuo je da prema prostornom planu preko parkinga dijelom ide prometni koridor prema budućem kružnom toku, a dio je zelena površina. Traže i odsijecanje dijela zelenog otoka na ulazu u ulicu, jer sada izlaz iz ulice nije pregledno.
Preizgrađen prostor
Pitali smo i drugu stranu koja demantira da nije bilo reakcija, već naprotiv – gradske su službe u više navrata reagirale i izašle u susret žiteljima te ulice. Ajna Temimović iz Odjela za odnose s javnošću veli da naselje Poreč-jug nastaje već pedesetak godina, tijekom kojih se gradilo i protivno urbanističkim planovima, pa nakon dogradnji kuća i(li) pretvaranja garaža i drugih prostora u apartmane, što je povećalo broj automobila, više nije moguće parkiranje unutar parcela, tj. dvorišta. Kod izrade novog urbanističkog plana, u čijoj će javnoj raspravi moći izreći mišljenje svi građani, posvetit će se pažnja prometu jer je prostor zbog prevelike stambene izgradnje limitiran. Ljeti je posebno velik problem zbog vozila brojnih turista.
- Napravljen je novi parking s deset mjesta, što nije dovoljno, pa se u dogovoru sa stanarima naručila studija opravdanosti izmjene načina prometovanja u Ulici B. Valentija, a nakon analize napravljena je i studija opravdanosti prenamjene prometovanja te ulice iz dvosmjerne u jednosmjernu. Zaključeno je da se pretvaranjem u jednosmjernu ulicu ne bi dobilo puno više mjesta za parkiranje, a stvorili bi se problemi za prolaz interventnih vozila. Prilikom projektiranja budućeg raskrižja za dobivanje parkirališta uzet će se u obzir i druge površine, a nedavno izgrađeno parkiralište pritom će se maksimalno uklopiti u rješenje, navela je Temimović. (Tanja KOCIJANČIĆ)