Žgomba: Ostajemo u Puli bez obzira na trendove i porezno opterećenje


Pulski Uniline, vodeći turoperator u Hrvatskoj te među vodećima na području jugoistočne Europe, nedavno je na Danima hrvatskog turizma proglašen najboljom hrvatskom DMK turističkom agencijom u 2017. godini. O poslovnom uzletu svjedoči i rekordno brza gradnja novog sjedišta kompanije na Valvidalu, uz zaobilaznicu. Gradilište je otvoreno 20. travnja ove godine, a preseljenje iz centra grada gdje sad rade na dvije lokacije - u svojoj zgradi u Dobrićevoj ulici te na Rivi - Uniline najavljuje početi već sredinom prosinca. Poslovna zgrada na četiri etaže donijet će im puno više prostora organiziranog po modelu "open space" te komotno parkiralište čemu se djelatnici Unilinea posebno raduju. Imat će i blagovaonicu, sale za sastanke te "relax room", posebnu prostoriju za opuštanje i druženje s kolegama. U sklopu zgrade poslovat će i nova Unilineova poslovnica za goste privatnog smještaja te poslovnica rent a cara.

Hotelski menadžment i upravljanje

Vrijednost je ove investicije između 12 i 14 milijuna kuna, otkrivaju nam u razgovoru Kristina Peruško, Izvršna direktorica u sektoru financija i predsjednik Uprave Unilinea Boris Žgomba, ujedno i čelnik Udruge putničkih agencija pri HGK-u.

- Novim poslovnim sjedištem u Puli, osim što je to rezultat poslovnog uzleta kompanije i rasta broja zaposlenika, želimo pokazati da smo svoje poslovne planove vezali za Pulu i Istru. Bez obzira na trendove, ostajemo ovdje, zapošljavamo ljude i odavde namjeravamo ići dalje. I u staru zgradu u Dobrićevoj ulici uselili smo točno 15. prosinca, davne 1999., gdje smo od najmoprimca stigli do vlasnika zgrade, sjeća se početaka Boris Žgomba. Sa zgradom u Dobrićevoj imaju više planova: preurediti u apart-hotel, iznajmljivati poslovne prostore ili prodati čitavu zgradu.

Uniline zapošljava 200 ljudi, u Puli i drugim turističkim i rent a car poslovnicama u zemlji i inozemstvu. Uz poslovnice u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu, Zadru, Puli, Poreču, Rovinju, Rapcu te Opatiji, u regiji su prisutni preko tvrtki kćeri u Beogradu, Celju i Sarajevu, a zadnjih godina intenzivno se šire na azijsko tržište gdje imaju predstavništva na Tajlandu i u Japanu te poslovnice u Šangaju u Kini, odnedavno i u Južnoj Koreji, u Seulu. Od 2010. godine nositelji su Europcar franšize s flotom od 1.200 vozila i poslovnicama u svim hrvatskim zračnim lukama. Ove godine u odnosu na lani očekuju rast prihoda od 8-10 posto, a nagodinu povećanje od čak 25 posto. Broj gostiju koji koriste njihove usluge prelazi 350 tisuća godišnje, a 90 posto tog putničkog i turističkog prometa ostvare u Hrvatskoj. Što je s najavama ulaska u hotelijerski biznis?

- U tijeku su pregovori za više smještajnih objekata u Hrvatskoj gdje bismo preuzeli konzultantske usluge i menadžment, ali je o tome još prerano govoriti. U zadnjoj smo fazi pregovora i oko kupnje jednog hotela u Istri. Time bismo zaokružili svoju ponudu. Gostu nudimo cjelokupan turistički proizvod, od smještaja do rent a cara, transfera i izleta, kupnje aviokarata, kongresnog turizma, zdravstvenog, sportskog… Službena smo agencija i sponzor Hrvatskog rukometnog saveza, organizatori smo Europskog prvenstva u rukometu koji će u siječnju u Zagreb, Poreč, Varaždin i Split dovesti velik broj gostiju i navijača iz cijele Europe, uz sve reprezentacije koje ćemo smjestiti u Hrvatskoj. Službena smo agencija i Hrvatskog košarkaškog saveza, KK Cibone, Rukometnog kluba Zagreb, Hrvatskog karate saveza te niza drugih renomiranih saveza i klubova, da nekoga ne izostavim, kaže Kristina Peruško, izvršna direktorica u sektoru financija.

Zdravstveni turizam, koji globalno bilježi nagli rast, stalno spominje i ministar turizma, ali još nismo otklonili brojne zakonske i financijske prepreke za razvoj te nove niše, da se u hotelima mogu pružati medicinske usluge, od dijalize nadalje, a da se zdravstvene ustanove mogu baviti ugostiteljstvom i smještajem. Potonjima su zasad nedostupni i EU-fondovi budući da država nije među prioritete svrstala i zdravstveni turizam. Kakva su iskustva Unilinea?

Neklasične turističke niše

- Ozbiljnije na tome radimo zadnjih osam mjeseci i sve to vrijeme potrošili smo na katalog, da znamo što uopće Hrvatska nudi u zdravstvenom turizmu. Nacionalna baza podataka ne postoji. Sada smo to napravili i možemo krenuti korak dalje, u komercijalnu ponudu tih usluga. I država, Ministarstvo i HTZ prepoznali su važnost zdravstvenog turizma koji otvara i mogućnost nesezonalnog poslovanja. Tko god ima neke dvojbe, treba otići u Tursku i vidjeti kako su oni učinili snažne pomake u tom pravcu. Zdravstveni turizam se razvija na individualnim inicijativama, ali to su sve sitne kapi ako nema strategije. S novim ministrom turizma počelo se intenzivnije o tome razmišljati, ali je riječ o dugotrajnom procesu. Wellness već razvijamo, ali tu su i estetska kirurgija, fizikalna terapija te mental & physical well being. Imamo liječnike, specijaliste na svjetskom nivou, a poduzetnici su puno uložili i u zdravstvenu infrastrukturu koja je sada i prevelika za Hrvatsku, tumači Žgomba. (Duška PALIBRK, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter