Predstavnici pet željezničkih sindikata nakon što su na današnjem sastanku saslušali ministra prometa Sinišu Hajdaša Dončića, koji im je ukazao na potrebu modernizacije i restrukturiranja HŽ-a i predali mu svoje zahtjeve, odbili su razgovarati s predstavnicima svoje uprave i napustili sastanak.
Ministar Hajdaš Dončić sindikalcima je poručio da željeznicu promatra kao tri zasebne tvrtke u kojima se odvijaju planovi restrukturiranja, u što su ušle u studenom prošle godine, kad je prestajao postojati HŽ Holding, priopćeno je iz Ministarstva.
- HŽ Infrastruktura je u restrukturiranju otišla najdalje i do sada smo uspjeli u nastojanjima da modernizaciju i obnovu željezničke infrastrukture na koridorima Vc i X, koji su europski baltički i mediteranski koridori sufinanciramo iz EU-fondova, rekao je ministar.
Dodao je da će od 2016. do 2019. biti uložene dvije milijarde eura u željezničke pravce od Rijeke do mađarske granice te od slovenske do granice sa Srbijom. Na tom pravcu već krajem godine počinju radovi na dionici Dugo Selo – Križevci vrijedni 210 milijuna eura, dodao je.
Što se tiče HŽ Putničkog prijevoza, Hajdaš Dončić je rekao da se rješavaju problemi s poslovnim bankama koje bi pratile investiranje u nove vlakove. "Istodobno pripremamo subvencioniranje putničkog prijevoza tako da se u to uključi i lokalna i regionalna zajednica. To je važno jer i na taj način HŽ Putnički promet modernizacijom i povećanjem prometa pripremamo za liberalizaciju tržišta u koju će ta tvrtka ući 2017.", rekao je ministar.
Za HŽ Cargo kazao je da se u njega nije ulagalo te da se priprema dokapitalizacija do koje može proći od tri do četiri mjeseca. "Za dokapitalizaciju konkuriraju ukupno četiri tvrtke. Interes postoji i brinemo da HŽ Cargo ima budućnost i da može opstati nakon dodatne liberalizacije tržišta od 1. srpnja, kada će se dodatno otvoriti tržište prijevoza robe u željezničkom prijevozu, budući da se priznaju dozvole željezničkih prijevoznika izdane u EU-u", rekao je.
Ministar je obećao sindikatima da plaće zaposlenika neće doći u pitanje.
- Možda ona u HŽ Cargu kasni koji dan, ali i HŽ Putnički i HŽ Infrastruktura redovno dobivaju plaće. Željeznice imaju veliku priliku pokrenuti zamašnjak modernizacije i građevinskog i gospodarskog rasta. U njih će to 2020. godine biti uložene tri milijarde eura. Apeliram da tu priliku ne propustimo i pokušamo nadoknaditi ono što je godinama zanemareno. Vaše je legitimno pravo štrajkati, naglasio je ministar Hajdaš Dončić.
S njim su razgovarali Zoran Maršić iz Sindikata željezničara, Nenad Mrgan iz Sindikata strojovođa, Ante Iličić iz Sindikata prometnika vlakova, Slavko Proleta iz Sindikata infrastrukture HŽ-a, Marijan Jelenski iz Sindikata HŽ-a te Krešimir Sever iz Nezavisnih hrvatskih sindikata.
Potom je Maršić ministru predao zahtjeve sindikata, na što je ministar ponovio da se o konkretnim zahtjevima koji se tiču socijalnog dijaloga isključivo s predstavnicima uprava on kao ministar ne može razgovarati.
Nakon toga su sindikalisti odbili nastaviti razgovor s predsjednicima uprava triju željezničkih poduzeća Darkom Peričićem, Draženom Ratkovićem i Ivanom Leškovićem, digli se i napustili Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, priopćilo je Ministarstvo. (Hina)