- Nezadovoljni smo naplatom parkinga u Ulici Matije Vlačića, u zoni u kojoj niti jedna druga ulica nema naplate, stoji u peticiji koju su potpisala 13 stanara novouređenog dijela te ulice u Fažani, ali je još nisu predali ni Općini ni tvrtki Komunalac koji brine o parkiralištima u Fažani.
Prema riječima Anite Križan iz te ulice, stanari su uvođenjem naplate na 19 parkirnih mjesta dovedeni u neravnopravan položaj s drugim mještanima koji imaju osiguran besplatan parking u svojoj ulici, ili susjedstvu, te da je apsurdno da se naplata obavlja u ulici udaljenoj od središta naselja i izvan svih važnijih pravaca.
Sat parkiranja košta 5 kuna, ukoliko se plaća SMS-om, a stanarima i njihovim gostima omogućuje se tzv. narančasta karta po 10 kuna na dan.
- Dvadeset su godina ljudi ovdje čekali infrastrukturu, borili se s poplavama, a sada kada se ulica uredila oni nam uvedu naplatu, kaže Križan. Takav će režim biti preko ljeta, a direktor Komunalca Mirko Gortan precizira da je parkiralište u dijelu Vlačićeve, koje se proteže od Galižanske do Sv. Elizeja, pod naplatom do 1. listopada. Pritom Gortan naglašava da je naplata prvenstveno uvedena zbog onih koji nisu mještani Fažane, dok stanari ionako imaju svoja parkirna mjesta unutar
dvorišta.
Gortan pak odgovara da je to samo slučaj s ulicama u kojima su stambene zgrade, poput Istarske, gdje su parkirališta na javnoj površini desetljećima unazad i građena upravo za te stanove. Kao primjer navodi i ulicu ispod Vlačićeve u kojoj se nalaze kuće sa stanovima i u kojoj stanari
nemaju druge mogućnosti za parkiranje.
- U Ulici Matije Vlačiča su isključivo privatne kuće. Tko je gradio kuće po starim odredbama morao je osigurati 1,2 parkirno mjesto po stambenoj jedinici na svojoj parceli. Dakle, stanari imaju mjesta, a naplatu smo uveli radi osoba koje nisu iz Fažane, a prvi bi zauzeli ta mjesta da se ne naplaćuju. Onda bi turisti iz te ulice, a stanari se uglavnom bave iznajmljivanjem, ostali bez ikakvih mjesta.
Tako njihovi gosti, ako nemaju mjesta u svom dvorištu, mogu dobiti dnevnu kartu po cijeni od 10 kuna, što morate priznati nije nikakav strašan iznos, kaže Gortan. Na našu opasku da je malo vjerojatno da bi vozači koji nemaju prebivalište u Fažani parkirali tako daleko od centra, Gortan odgovara da je već sada u dijelu Vlačićeve, koja nije infrastrukturno uređena, parkirano 50-ak automobila ljudi s prebivalištima izvan općine.
Na pitanje zna li da je parking pod naplatom pust, odgovara da bi, da je parkiranje besplatno,
zasigurno bio zakrčen automobilima ljudi koji ne žive u toj ulici.
- Nikada ova ulica nije bila ovako pusta. Pa tko će doći kada se naplaćuje. I nama su iz Općine rekli da su u drugim ulicama stambene zgrade pa se njima mora osigurati parking, ali to nije baš točno. Prihvatili bi to da je to princip, ali nije! Uostalom, imamo fotografije ulice s obiteljskim kućama kod Badela gdje je znak zabrane parkiranja, a ispod toga piše "Osim za stanare", kaže Križan. Dok se zimus gradila infrastruktura u ulici, dodaje, riječi o naplati nije bilo. Isprva su komunalci iscrtali bijele crte na parkiralištu, a preko noći ih prebojali u plavo.
- Iskreno mislim da je to nešto osobno, jer stanari nisu bili zadovoljni načinom kako je Općina uređivala ulicu, zaključila je Križan. (Z. STRAHINJA)