"Brzi vlak Ljubljana - Pula stiže na drugi kolosijek", čuo se službenički poziv putnicima iz zvučnika pazinskog kolodvora i za koji hip zaustavio se plavi vlak na kolovoškom suncu.
Nekad popularni "zeleni vlak", danas u plavoj boji, na relaciji Ljubljana - Pula i ovog ljeta putuje do konca kolovoza pa smo se odlučili provesti njime na njegovoj zadnjoj dionici, Pazin - Pula.
Ovaj je vlak nekad bio poznat diljem bivše države, imao je i uslugu koju danas nazivaju cateringom, ali raspadom Jugoslavije krenuo je silaznom putanjom.
Smanjile su se ljudske korelacije na liniji Pula - Ljubljana - Zagreb - Beograd, nastupile su granične kontrole, a tu je i starenje pruga, u koje se uglavnom nije ulagalo i nisu se mogle mjeriti s brzim autocestama. Sada postoji samo u sezonskom izdanju i u vlasništvu je Slovenskih željeznica.
U Pazinu je malo tko izašao, ipak je sezona i cilj putnicima je mahom more, a malo se tko i ukrcao, jer je linija prvenstveno prilagođena slovenskim turistima. Onima koji kupe povratne karte u Ljubljani, tzv. Kupačke, koje traju tri dana, namijenjeni su popusti od 40 posto (214 kuna oba smjera), dok za one koji takvu kartu kupe u Puli popust tek 20 posto (279 kuna).
Ove linije nema ni u voznom redu HŽ-a, što im, unatoč susretljivosti menadžera HŽ-a iz Rijeke Željka Tulića, koji nas je dočekao u Pazinu i dao nam niz podataka, moramo prigovoriti. Paradoksalno je da se na voznom redu Deutsche Bahn može pronaći ova linija, ali ne i na rasporedu HŽ-a.
Red vožnje
Vlak iz Ljubljane kreće ujutro u 6.22, a u Pulu stiže u 10.44. Povratak je predviđen iz Pule u 17.55, a dolazak u Ljubljanu u 22.22. Presjeda se u Kozini, a u Istri zaustavlja samo u Rakitovcu, Buzetu, Lupoglavu, Pazinu, Kanfanaru i Puli.
Na granici je ukinuta samo carinska kontrola, dok će do ulaska Hrvatske u schengenski režim zajednička hrvatsko-slovenska policijska kontrola ostati. (piše A. DAGOSTIN)
VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU