Zeleni vlak kojim se putuje uz povijest

Putnici pristigli iz svih krajeva Europe (D. ŠTIFANIĆ)
Putnici pristigli iz svih krajeva Europe (D. ŠTIFANIĆ)

Točan kao njemačke podzemne željeznice, popularni "Zeleni vlak", nekad puno poznatiji kao "Arena - express", stigao je jučer u 10.42 sati na pulski željeznički kolodvor, dovozeći stotinjak putnika iz gotovo svih krajeva Europe. Vlak je to koji 20 godina nije vozio na relaciji Pula - Ljubljana, nekad vrlo popularnom pravcu za koji je znala "cijela Juga", sve dok 2013. godine dok nije ponovno obnovljena linija preko HŽ Putničkog prijevoza koji je u suradnji sa Slovenskim željeznicama ponovno uveo svakodnevnu liniju na relaciji Ljubljana - Pula i obratno.

Dokaz povezanosti s Europom

Tim je istim vlakom krajem svibnja ove godine, strojovođa Dobrivoj Subić, koji je pak davne 1995. godine odradio posljednje putovanje Zelenog vlaka na relaciji Zagreb-Ljubljana-Pula, u Pazin doveo predstavnike Potniškog prometa Slovenskih železnic, njihove poslovne partnere, predstavnike slovenskih marketinških agencija i novinare iz Slovenije, na potpisivanje Sporazuma o poslovnoj suradnji kojim se žele intenzivirati željezničke veze i oblikovati zajednička turistička ponuda na istarskom poluotoku. Sporazum su potpisali predstavnici hrvatskih i slovenskih željeznica, Ministarstva turizma RH, Turističke zajednice Istarske županije, predstavnici gradova Buzeta, Pazina, Vodnjana i Pule, te istarski župan Valter Flego. Tim je vlakom sada Istra, odnosno Pula, tijekom turističke sezone tako povezana sa Slovenijom, Ljubljanom, Bečom, ali i drugim krajevima Europe.

Čisti dokaz tome vidio se jučer kada se iz zelenog vlaka iskrcalo 100-ak putnika iz svih krajeva Europe. Prvi na koje smo naišli bila je grupa Austrijanaca koji su u Pulu stigli iz Beča, sve željeznicom. Uz nekoliko presjedanja, zadnji u Mariboru, Austrijanci su u Pulu stigli na odmor. O popularnom zelenom vlaku nisu znali ništa, tek činjenicu da vozi do Pule, njihovog odredišta za ljetovanje.

- Nismo znali da je taj vlak nekad vozio i da ima takvu povijest. Sad nam je još draže. Putovanje nam je bilo ugodno, krajolik je lijep i sretni smo što smo došli, rekao nam je Dominik Raiter, jedan iz grupe Austrijanaca koji su jedva čekali da se raspakiraju u rezerviranim apartmanima u Puli i krenu na more.

S vlaka je sišao i Mirko Stavrev, Makedonac iz Ljubljane koji se dobro sjeća "Arena expressa" i koji je jako sretan što se linija obnovila.

- Trebalo je to učiniti puno prije, no bolje ikad nego nikad, kaže nam Mirko, prisjećajući se davnih dana kada je zeleni vlak uvijek bio krcat i kada vlak nije bio ni slovenski ni hrvatski već samo "zeleni".

U Pulu je kaže, došao na ljetovanje, kao nekad. Da je Pula željeznički doista povezana s cijelom Europom, posvjedočile su nam tri putnice pristigle iz Londona. Kažu nam da su zapravo na proputovanju Europom i da će se u Puli zadržati kratko.

Ugodno putovanje uz komfor i klimu

- Već smo 16 sati u raznim vlakovima. Što da vam kažemo, umorne smo, no pohvalno je što "Zeleni" vlak ima dobru klimu. Nije nam bilo vruće kao u onima prije, kazale su nam mlade Londončanke, odmarajući se na jednoj od klupa pulskog željezničkog kolodvora.

Iako je mali, ima neku svoju draž, kao u nekom filmu, rekle su nam, primjećujući da su se putnici otkako su sišli s vlaka razbježali svojim ljetnim odredištima i ubrzo na kolodvoru nije bilo nikog.

Nije baš velika gužva, objasnili su nam potom pulski taksisti koji su, kao i mi, čekali putnike Zelenog vlaka. Kažu nam da je subota još dobra, no da radnim danom vlak na kolodvor dođe tek s jednim vagonom. O prosječnom broju putnika, naime, nismo uspjeli doznati službene informacije, no taksisti koji su ondje svaki dan, i dobro znaju koliko putnika voze, kažu nam da je dnevni prosjek oko 30 ljudi. (Nera SOFTIĆ, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter