Točan kao njemačke podzemne željeznice, popularni "Zeleni vlak", nekad puno poznatiji kao "Arena - express", stigao je jučer u 10.42 sati na pulski željeznički kolodvor, dovozeći stotinjak putnika iz gotovo svih krajeva Europe. Vlak je to koji 20 godina nije vozio na relaciji Pula - Ljubljana, nekad vrlo popularnom pravcu za koji je znala "cijela Juga", sve dok 2013. godine dok nije ponovno obnovljena linija preko HŽ Putničkog prijevoza koji je u suradnji sa Slovenskim željeznicama ponovno uveo svakodnevnu liniju na relaciji Ljubljana - Pula i obratno.
Dokaz povezanosti s Europom
Tim je istim vlakom krajem svibnja ove godine, strojovođa Dobrivoj Subić, koji je pak davne 1995. godine odradio posljednje putovanje Zelenog vlaka na relaciji Zagreb-Ljubljana-Pula, u Pazin doveo predstavnike Potniškog prometa Slovenskih železnic, njihove poslovne partnere, predstavnike slovenskih marketinških agencija i novinare iz Slovenije, na potpisivanje Sporazuma o poslovnoj suradnji kojim se žele intenzivirati željezničke veze i oblikovati zajednička turistička ponuda na istarskom poluotoku. Sporazum su potpisali predstavnici hrvatskih i slovenskih željeznica, Ministarstva turizma RH, Turističke zajednice Istarske županije, predstavnici gradova Buzeta, Pazina, Vodnjana i Pule, te istarski župan Valter Flego. Tim je vlakom sada Istra, odnosno Pula, tijekom turističke sezone tako povezana sa Slovenijom, Ljubljanom, Bečom, ali i drugim krajevima Europe.
Čisti dokaz tome vidio se jučer kada se iz zelenog vlaka iskrcalo 100-ak putnika iz svih krajeva Europe. Prvi na koje smo naišli bila je grupa Austrijanaca koji su u Pulu stigli iz Beča, sve željeznicom. Uz nekoliko presjedanja, zadnji u Mariboru, Austrijanci su u Pulu stigli na odmor. O popularnom zelenom vlaku nisu znali ništa, tek činjenicu da vozi do Pule, njihovog odredišta za ljetovanje.
- Nismo znali da je taj vlak nekad vozio i da ima takvu povijest. Sad nam je još draže. Putovanje nam je bilo ugodno, krajolik je lijep i sretni smo što smo došli, rekao nam je Dominik Raiter, jedan iz grupe Austrijanaca koji su jedva čekali da se raspakiraju u rezerviranim apartmanima u Puli i krenu na more.
S vlaka je sišao i Mirko Stavrev, Makedonac iz Ljubljane koji se dobro sjeća "Arena expressa" i koji je jako sretan što se linija obnovila.
- Trebalo je to učiniti puno prije, no bolje ikad nego nikad, kaže nam Mirko, prisjećajući se davnih dana kada je zeleni vlak uvijek bio krcat i kada vlak nije bio ni slovenski ni hrvatski već samo "zeleni".
U Pulu je kaže, došao na ljetovanje, kao nekad. Da je Pula željeznički doista povezana s cijelom Europom, posvjedočile su nam tri putnice pristigle iz Londona. Kažu nam da su zapravo na proputovanju Europom i da će se u Puli zadržati kratko.
Ugodno putovanje uz komfor i klimu
- Već smo 16 sati u raznim vlakovima. Što da vam kažemo, umorne smo, no pohvalno je što "Zeleni" vlak ima dobru klimu. Nije nam bilo vruće kao u onima prije, kazale su nam mlade Londončanke, odmarajući se na jednoj od klupa pulskog željezničkog kolodvora.
Iako je mali, ima neku svoju draž, kao u nekom filmu, rekle su nam, primjećujući da su se putnici otkako su sišli s vlaka razbježali svojim ljetnim odredištima i ubrzo na kolodvoru nije bilo nikog.
Nije baš velika gužva, objasnili su nam potom pulski taksisti koji su, kao i mi, čekali putnike Zelenog vlaka. Kažu nam da je subota još dobra, no da radnim danom vlak na kolodvor dođe tek s jednim vagonom. O prosječnom broju putnika, naime, nismo uspjeli doznati službene informacije, no taksisti koji su ondje svaki dan, i dobro znaju koliko putnika voze, kažu nam da je dnevni prosjek oko 30 ljudi. (Nera SOFTIĆ, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)