Zdravstveni odgoj namijenjen odgoju budućih roditelja

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Gost emisije "Nedjeljom u dva" bio je jedan od autora kurikuluma zdravstvenog odgoja sociolog Aleksandar Štulhofer. Govorio je o tome zašto osnovnoškolci trebaju biti educirani o masturbaciji i pornografiji, što će srednjoškolci učiti o homoseksualnosti te može li se s Crkvom oko ovih pitanja pronaći zajednički jezik.

- Posao još nije gotov. Ljudi bi trebali prvo pročitati kurikulum da bi o njemu mogli govoriti, kazao je Štulhofer.

Dodao je da nije očekivao ovako žestoku reakciju Crkve na uvođenje zdravstvenog odgoja. Ustvrdio je da letak koji se dijelio u Konzumu, Tisku i u crkvama vrvi neistinama. Smatra da bi ljudi trebali pročitati kurikulum prije nego što počnu govoriti o njemu.

Štulhofer smatra da je bitno doista uključiti roditelje u cijelu ovu priču oko zdravstvenog odgoja. Onda tek može započeti dijalog.

- Roditelji, a ne njihovi predstavnici, trebaju pročitati kurikulum, trebaju doći profesorima u školu te razgovarati s drugim roditeljima o tome što će njihova djeca učiti. Tada mogu i imaju pravo izraziti svoje mišljenje i prijedloge određenih rješenja. Tada bi to bio dijalog, kazao je Štulhofer.

- Rasprava se prvenstveno vodi među stručnjacima. Iako formalno ne postoji seksualna edukacija, neformalno je ona prisutna kroz medije, dodao je te naglasio da samo informiranje ne mijenja ponašanje.

- Zdravstveni odgoj ne služi samo informiranju, već i stjecanju samopouzdanja, razvoju kritičkog mišljenja i komunikacijskih vještina. On je način da se odgoje budući odgajatelji svoje djece, budući roditelji.

Takvi će ljudi imati hrabrosti razgovarati o seksu s djecom jer će imati znanje i shvaćat će koliko je to važno, naglasio je Štulhofer.

Na pitanje hoće li nastava o spolnom odgoju nagnati djecu na seksualnu aktivnost i koje su posljedice tog odgoja odgovorio je da postoje dva tipa posljedica: prvi je da će djeca znati više, ali to neće imati nikakvog efekta na njihovo ponašanje, a drugi je pozitivan učinak, odnosno, nešto odgovornije seksualno ponašanje.

Poznati sociolog dodao je da je GROZD-ov program odličan u svim modulima osim u onima o seksualnosti.

To je tzv. apstinencijski program, odnosno odgađanje seksualnih odnosa do braka, za koji Štulhofer smatra da nema utjecaja na seksualno ponašanje pojedinca. (Tportal)

 


Podijeli: Facebook Twiter