Zdravlje Hrvatima najvažnije

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Za hrvatske gradane zdravlje predstavlja osnovnu pretpostavku za dobar život, pogotovu za one starije od 45 godina. Za kvalitetan život još nam je bitno da imamo vlastiti dom, sretan brak, djecu i siguran posao.

Cak za 90 posto hrvatskih gradana pretpostavka za dobra život je biti zdrav, dok je na drugom mjestu, sa 79 posto glasova sudionika ankete koju je proveo GfK, posjedovanje stana ili kuce. Trece mjesto dijele - sretan brak, djeca, ali i siguran posao - svaki po 78 posto ispitanih.

Sretan brak posebno nešto više isticu gradani Dalmacije (84 posto) te osobe u dobi od 45 do 54 godine (82 posto). Važnost djece isticu osobe s višim i visokim primanjima (oko 88 posto), gradani u Dalmaciji (84 posto), ali i dobna skupina od 25 do 34 godine starosti (84 posto), te ispitanici u Istri s Primorjem (81 posto).

Siguran posao najvažniji je mladima do 34 godine (81 posto). Financijska sigurnost izrazito je bitna mladim ispitanicima (od 15 do 34 godine starosti - 81 posto). Slijedi - dobro obrazovanje - koje je važnije najmladima (od 15 do 24 godine - 80 posto ) i zatim sljedecoj dobnoj skupinu od 25 do 34 godine (70 posto). Slicno je i sa željom da se ima punu kontrolu nad vlastitim životom jer dobne skupine od 15 do 34 godine to žele u 70 ili više posto slucajeva.

Sljedece dvije kategorije po važnosti su - zanimljiv posao i duhovni razvoj. Imati zanimljiv posao je prioritet kod vrlo mladih (15 do 24 godine - oko 80 posto) i onih izmedu 25 i 34 godine (70 posto). Duhovni razvoj pak nešto više preferiraju ispitanici izmedu 25 i 34 godine (69 posto) te žene (67 posto).

Polovina gradana cijeni bavljenje hobijem, odnosno imanje dovoljno slobodnog vremena. Hobiji i slobodno vrijeme su opet važniji mladima izmedu 15 i 34 godine (od 62 posto do 69 posto) ali i gradanima Istre i Primorja (63 posto).Više putovati želi prvenstveno dobna skupina od 25 do 34 godine, ali i gradani Zagreba s okolicom (po 50 posto).

Opremljenost domova proizvodima visoke tehnologije važnija je za mlade od 15 do 24 godine te i za one od 55 do 64 godine (31 posto), za muškarce (31 posto) i stanovnike Istre s Primorjem (37 posto).

Odjeca, obuca i drugi detalji kod odijevanja imaju manje znacenje za dobar život, a najviše su važni mladima od 15 do 24 godine (oko 32 posto). Luksuzni automobil i/ili drugi auto u obitelji ima vece znacenje kod mladih od 15 do 24 godine (26 posto) te gradanima Dalmacije (25 posto).

Istraživanje GfK-a pokazalo je i da se hrvatsko društvo kontinuirano mijenja. Tako gradsko stanovništvo sve više cijeni užitak i uzbudenje, jednostavnost, autenticnost te su mu važnija životna iskustva od posjedovanja materijalnih.

Ipak, u odnosu na razvijeni svijet manje se brinemo o zdravom nacinu života, manje smo ambiciozni, manje radimo, nismo previše kriticni pri kupnji i manje koristimo nove medije. Primjerice, Facebook na Zapadu koristi 27 posto, u Hrvatskoj svega 12 posto gradana.


Podijeli: Facebook Twiter