Nakon duge povijesti i Marčana je raskrstila s pulskim gradskim prijevoznikom - na sjednici Općinskog vijeća Marčane ovog tjedna donesena je odluka da se njen poslovni udio u Pulaprometu, vrijedan 151.500 kuna, prenese na Pulu.
Grad će zauzvrat Pulaprometu otplatiti marčanske dugove od oko 92 tisuće kuna, a razliku isplatiti Općini. Udio Marčane u vlasništvu Pulaprometa iznosio je tri posto. Podsjetimo, vlasnički udio u Pulaprometu pripadao je svima jedinice lokalne samouprave s Puljštine koje su do 1993. godine bile u sastavu velike Općine Pula.
Na sličan su način ovog proljeća s Pulaprometom svoje veze prekinule i još dvije općine, Svetvinčenat i Barban, suosnivači te tvrtke kao slijednici velike bivše Općine Pula. Za razliku od Marčane, njihov je udio iznosio dva posto, odnosno 101 tisuću kuna.
Kada su donosili takvu odluku, za Pulprometom i nisu previše žalili s obzirom da odavno prigradske linije ne zahvaćaju njihova područja. Barbanski su se vijećnici na sjednici u travnju tek sa sjetom prisjetili kako su desetljećima ranije njihovi sumještani punili radničke autobuse, a kada je to gospodarska situacija nametnula, pulski ih je prijevoznik olako ostavio bez autobusnih linija.
Načelnik Denis Kontošić uvjeravao ih je pak da je prepuštanje dva posto udjela najelegantniji način da se Općina Barban izvuče iz tog društva i riješi dijela dugova, tim više što bi kao suosnivači morali sudjelovati u nabavi novih vozila. Još u ožujku Općinsko je vijeće Marčane donijelo odluku da istupa iz Pulaprometa, s namjerom da njihovo suvlasništvo otkupi tvrtka.
No, nakon što su Savičenta u lipnju i Barban u travnju udjele prepustili Puli, koja će zauzvrat prebiti dugove prema tvrtki, i Marčana se odlučila na isti potez. Jedan od razloga za istupanje iz društva je i odredba da član Pulaprometa obavezno istupa ukoliko više ne koristi njegove usluge. U obrazloženju odluke Marčanci podsjećaju da su usluge prestali koristiti "bez svoje volje i namjere, a temeljem odluke uprave Društva sukladno volji većinskog vlasnika Društva".
Većinski vlasnik je, naravno, Grad Pula. Glavnim krivcima što stanovnici marčanske općine nemaju na raspolaganju prigradske linije, Anđelo Valić iz HSU-a drži vlast u svojoj Općini. Na sjednici je upro prstom u IDS-ovce i poručio im da su oni, a ne Pulapromet odgovorni što su stanovnici ostali bez organiziranog prijevoza, posebno radničkog.
Odgovorio mu je Predrag Pliško iz IDS-a rekavši da je održavanje linije za "tri putnika" bilo ekonomski neopravdano, a da su radnici nenamjenski, dakle ne na autobusnu kartu, trošili naknade za prijevoz. - Javni prijevoz nije ekonomska kategorija, ne možete sve tržišno gledati. Što je s onima koji ne voze, sa starima? Vi ne možete shvatiti da su naši ljudi vezani za Pulu, bila ona nama majka ili maćeha. Vezani su i radnim mjestima i bolnicama i drugim, rekao je Valić.
Međutim, prema općinskim aktima ispada da je Marčana od 2012., odnosno od kada je Pulapromet ukinuo i posljednji autobus za njeno područje, osigurala i bolje funkcioniranje prijevoza. Učenički se odvija drugim prijevozničkim kompanijama poput riječkog Autotransa i banjolskog Filsa, prijevoz se obavlja i kombijima, a stanovnicima su na raspolaganju i autobusi međugradske linije Pula-Rijeka. Raspravu među političkim oponentima primirio je pročelnik Zlatko Cetina ponudivši malo širu sliku odnosa općina Puljštine i pulskog prijevoznika do ključne 2012. godine. (Z.STRAHINJA)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU