Jučer se kraju privodila trajna sanacija djela prometnica na Kamenjaku, unutar područja zaštićenog krajobraza. Eko-metodom sanirano je, kako nam je rekao ravnatelj Javne ustanove Kamenjak Neven Iveša, dva kilometra prometnica iz pravca Premanture, čime je vizualno zadržan dojam makadama, a istovremeno se olakšava vožnja automobilima.
I, što je najvažnije, na čvrstoj podlozi ne stvaraju se rupe, niti će se podizati prašina tijekom udarnih ljetnih mjeseci, kada ovdje krstari više od 1.000 vozila dnevno.
Podlogom, koja podsjeća na dobro utabanu bijelu cestu, prekrivene su dionice od rampi Rupine i Paredine do križanja prema uvali Polje, a obrađene su i kritične točke, poput uzbrdice Njive iznad malog portića, gdje su vozila "raskopavala" postojeći makadam.
Saniranje dva kilometra prometnica ovom kod nas revolucionarnom metodom Javnu ustanovu koštalo je 850 tisuća kuna. Korist je višestruka, navodi Iveša, jer se time rješava kroničan problem prašine i oštećivanje puta uslijed gustog prometa, što zahtijeva stalnu sanaciju, a pritom vizualno krajolik Kamenjaka nije nagrđen asfaltom.
- Posjetitelji Kamenjaka najviše se žale na prašinu, a istovremeno vole divljinu, pa zato nismo htjeli upotrebljavati asfalt, objašnjava Iveša. Na krpanje rupa, odnosno nasipanja materijala na makadam trošilo se barem 70 tisuća kuna godišnje. Sada na obrađenim dionicama nema ni straha od stvaranja vododerina, tvrdi ravnatelj.
Paralelno s ovim radovima riješeni su i kanali na putu od rampe Rupine prema uvali Polje.
- Kamenjakom u sezoni prođe oko 130 tisuća vozila, a prihodi Javne ustanove od naplate ulaznica za vozila ove su sezone premašili 3,5 milijuna kuna. Podloga zaista djeluje čvrsto i nema naznaka da bi se mogla trusiti ili ikako drugačije oštetiti. Auto po njoj vozi kao da klizi, na sreću, ne i doslovno, kaže ravnatelj Neven Iveša. (Z. STRAHINJA; snimio M. ANGELINI)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.