Zbog rovinjskog capuccina otišli ljetovati u Grčku

Terasa rovinjskog Roxy bara čiji su dvostruki cjenici obišli Europu
Terasa rovinjskog Roxy bara čiji su dvostruki cjenici obišli Europu

I dalje ne jenjavaju reakcije oko dvostrukog cjenika za domaće i strane goste koje je u svom kafiću Roxy bar uveo rovinjski ugostitelj Damir Hubar koji je dva kapučina naplatio 76 kuna. Putem e-maila u našu su se redakciju javili turisti iz Njemačke nezadovoljni dvostrukim cjenikom iz Rovinja kako bi nam poručili da upravo zbog toga neće ljetovati u Hrvatskoj!

Upravo je ta priča završila u javnosti, a vijest su prenijeli i njemački mediji što definitivno ne ide na ruku domaćem turizmu. Naime, Nijemci slove kao vrlo pedantni i "štedljivi" turisti koji ne vole da ih se vara. Upravo stoga Bernd Wegner iz Berlina odlučio je ljetovanje u Hrvatskoj zamijeniti onim na grčkim otocima.

Kao u nerazvijenim zemljama

- Danas sam u njemačkim novinama pročitao da neki hrvatski restorani nude kavu po dva posebna cjenika. Jedan za domaće, a drugi za strane goste, kao u nerazvijenim zemljama. Moja je obitelj ovog vikenda željela odlučiti kamo ćemo na ljetovanje. Imali smo dvije mogućnosti - Hrvatska ili Grčka. Ali zbog ovog članka odlučili smo se za Grčku jer ne želimo da nas netko vara. Za sve države unutar Europske unije vrijedi zakon koji kaže da je zabranjeno imati različite cijene za lokalce i strance. Zato vam zahvaljujem što se objavili tu vijest. Nadam se da će puno ljudi pročitati ovaj članak i izbjegavati Hrvatsku ubuduće dok to se tome ne stane na kraj, pisao je u našu redakciju ovaj ogorčeni njemački turist.

Da su Nijemci jako "osjetljivi" gosti po pitanju cijena i da ne vole biti prevareni, kazao nam je svojedobno i njemački organizator putovanja Selimir Ognjenović iz Muenchena. Kazao je kako Nijemci vole potrošiti novac, ali na nešto što toliko vrijedi. Izuzetno su osjetljivi na odnos cijene i kvalitete onoga što kupuju, bio to proizvod ili usluga. Stoga ovakvi natpisi čine veliku štetu hrvatskom turizmu.

- Nijemci su voljni nešto platiti ako to uistinu toliko i košta. Ne vole da ih netko "nateže" oko cijene usluge ili proizvoda i toga se najviše boje. I sada imaju taj osjećaj oko Hrvatske, odnosno Istre, kazao nam je svojedobno Ognjenović.

To nam je potvrdio i ovaj čitatelj.

- To što se čini u Hrvatskoj je prijevara, dakle kazneno djelo. Ne želimo putovati u zemlje gdje imamo osjećaj da nas netko vara. Ne znamo je li ta praksa vrijedi samo za restorane. Moguće da se to događa i na drugim mjestima. To ne znam, ali opreza radi ne putujemo u takve zemlje. U Grčkoj je to realno, to znam iz vlastitog iskustva jer smo već više puta tamo ljetovali iako u Hrvatskoj dosad nikad nismo bili. Zbog toga smo i razmišljali gdje ćemo putovati, piše nam ovaj Berlinčanin. I sam je svjestan da se takve situacije događaju i u drugim destinacijama u Europskoj uniji.

- U Europskoj uniji takvu situaciju možete doživjeti npr. na Mallorci u Španjolskoj. Tamo za posjet nekoj znamenitosti imate dva cjenika - za Španjolce i za turiste. To je zabranjeno i njihova vlada poduzima nešto oko toga, ali premalo. Taj smo problem imali krajem 80-ih godina u Burmi, devedesetih u Kini i sada u Vijetnamu.

Izolirani slučaj

- U Južnoj Africi plaćaju se čak tri različite cijene ulaznice za nacionalne parkove. Ali to je nešto sasvim drugo, iako ljuti. Ali tu se ne radi o zemljama članicama Europske unije, poručuje ovaj čitatelj koji nam tvrdi da zna da je dvostruki cjenik zabranjen i u Hrvatskoj. Međutim, očito ga je razljutila sam činjenica da se to usprkos zakonskoj zabrani svejedno radi. (Barbara BAN)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter