Zbog punionice Pulapromet nabavlja 20 autobusa na plin

(Amir MUSEMIĆ)
(Amir MUSEMIĆ)

Usporedo s gašenjem pogona gradskog plina na površini Plinare u Šijani, te ovotjednim početkom isplinjavanja mreže od preostalih količina gradskog plina u cijevima, Plinara nastavlja i s projektom izgradnje punionice stlačenog plina, odnosno punionice prirodnog plina za vozila. Sama punionica izgradit će se upravo na mjestu dosadašnjeg pogona gradskog plina, za što je Grad Pula već dao suglasnost, a za ovaj projekt ishodovana je već i lokacijska dozvola.

Novih 20-ak autobusa na prirodni plin

Kako saznajemo iz Plinare, u tijeku je objedinjavanje više građevinskih čestica u jednu cjelinu, nakon čega će se raspisati natječaj za izvođača radova, koji će ujedno trebati izraditi glavni projekt i ishodovati građevinsku dozvolu.

Sama punionica prvenstveno će služiti kao punionica za autobuse javnog gradskog prijevoznika Pulaprometa, koji usporedo s realizacijom ovog projekta, namjerava odraditi javnu nabavu za autobuse na prirodni plin, za što im suglasnost još treba dati i Gradsko vijeće. Sam direktor Pulaprometa Igor Škatar već nam je rekao da bi se išlo u nabavu 20-ak novih autobusa, te bi, uz postojeće nove niskopodne autobuse, bili dostatni za novi, u potpunost  obnovljeni vozni park.

Niskopodne autobuse ne bi se, međutim, prebacivalo na plin jer, kako kaže direktor, oni već proizvode ekološki prihvatljive emisije. Potpuno obnovljen vozni park bio bi, rekao nam je tada direktor Pulaprometa Igor Škatar, prilagođen zahtjevima i okvirima Europske unije koji su potpisani ulaskom Hrvatske u EU-u.

Kako je već istaknuo direktor Plinare Dean Kocijančić, punionica će biti javna jer će se osim punjenja autobusa moći puniti i vozila građana, ali i turista koji sve više voze na ovaj energent. Realno, ovaj projekt nije nikakva novost, odnosno u Puli se samo primjenjuju dobra iskustva iz Zagreba i Rijeke gdje je to već saživjelo u praksi.

Očekuje se da će do realizacije projekta proći devet mjeseci, odnosno nova punionica stlačenog plina trebala bi dočekati narednu turističku sezonu, a pritom bi se već i nabavili spomenuti novi autobusi. Kako saznajemo iz Plinare, procjenjuje da bi ova investicija koštala oko 9 do 10 milijuna kuna, od čega bi se 1,4 milijuna kuna dobilo kao bespovratna sredstva od državnog Fonda za zaštitu okoliša. Ujedno bi se od Fonda za zaštitu okoliša dobio i dio sredstava za nabavku novih autobusa javnog gradskog prometa.

Investicija od 9-10 milijuna kuna

I dok će punionica za početak biti samo za vozila, stručnjaci ističu da bi se mogao javiti problem prijenosa velike količine plina u kratko vrijeme. Stoga je važna konstrukcija stanice za punjenje plinom, kao i konstrukcija vozila da bi se u što kraće vrijeme vozilo napunilo plinom.

Gradu Puli je ovaj projekt izuzetno zanimljiv ne samo zbog povećanja prihoda Plinare i ušteda u Pulaprometu te, moguće, Herculanee, već i stoga jer je supotpisnik europske inicijative gradonačelnika koja europske gradove uključuje u borbu protiv klimatskih promjena te primjenu mjera energetske učinkovitosti i ostvarivanja projekta obnovljivih izvora energije kojima se do 2020. godine namjerava smanjiti emisija CO2 plina za više od 20 posto. Upravo je potrošnja u prometu jedan od segmenata tog sporazuma, a najveći dio te potrošnje čine autobusi. Korištenje biogoriva u vozilima gradskih tvrtki jedna je od mjera kojom će se realizirati spomenuti europski sporazum. Kako je stlačeni prirodni plin puno ekološki prihvatljiviji od dosad korištenog dizel goriva te jamči čišće izgaranje, Grad Pula se odlučio na ovakav prelazak i za autobuse Pulaprometa. (Goran ROJNIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter