Zbog odvodnje rotor ne prolazi tehnički

(M. ANGELINI)
(M. ANGELINI)

Iako je otvoren prije dvije godine, veliki kružni tok na ulazu u grad u Šijani još uvijek nije prošao tehnički pregled i za njega još uvijek nije ishodovana uporabna dozvola. Novi tehnički pregled ovog prometnog objekta vrijednog 55 milijuna kuna, doduše, odrđen u srpnju položio je u prometnom dijelu, kako neslužbeno saznajemo iz Hrvatskih cesta koje su bile investitor ovog projekta, ali zbog preinaka u projektu odvodnje, odnosno još uvijek neriješenog problema odvodnje oborinskih voda, nije dobio i službeno uporabnu dozvolu. Prema rješenju, problem odvodnje namjerava se riješiti izgradnjom velike retenzije unutar rotora, što je zadatak Hrvatskih voda, i dok se to ne odradi kružni tok na ulasku u grad neće dobiti uporabnu dozvolu.

Prometovanje dozvoljeno

To, međutim, ne utječe na prometovanje rotorom za krajnje korisnike - vozače. Projektom privremene regulacije prometovanje velikim rotorom je dozvoljeno, a tako će i ostati do izdavanja uporabne dozvole, što su nam i ranije potvrdili iz Hrvatskih cesta.

Razlog što veliki rotor na ulazu u grad ne dobiva uporabnu dozvolu su problemi s odvodnjom, kako oborinskom, tako i fekalnom i mješovitom kanalizacijom, koji se od izgradnje rotora ukazuju na terenu. Odnosno, krivac nisu Hrvatske ceste, koji su svoj dio posla obavile, već neizgrađen kanalizacijski sustav u Ulici 43. istarske divizije, odnosno nastavak izgradnje oborinskog kolektora prema Punti. Sadašnje cijevi sustava, naime, premalog su profila da bi upile odvodnju koja pristiže s rotora i Industrijske zone. Neizgrađeni kolektor u Ulici 43. istarske divizije, ustvari, jedini je problem novog rotora, a kako se taj projekt namjerava realizirati sredstvima iz EU fondova, o čemu smo već pisali, za njega su zadužene Hrvatske vode i Grad Pula, odnosno Herculanea.

Upravo zbog odvodnje Grad je s Hrvatskim vodama dogovorio projekt kojim će se izgradnjom velike retenzije unutar kružnog toka pokušati spriječiti plavljenje kružnog toka i velikog dijela Industrijske zone (gdje su smješteni Bauhaus, Aruba i trezor Zagrebačke banke, te Lidl).

Prema trenutnim informacijama, u tijeku je natječaj koji su raspisale Hrvatske vode za odabir izvođača, a trebao bi biti okončan za mjesec-mjesec i pol dana. Dakle tek na jesen uslijedila bi izgradnja velike retenzije, nešto nalik velikom "kišnom vrtu", koja bi prikupljala vodu i potom je polako otpuštala u sustav bez plavljenja. Dakle, ponove li se ekstremne oborine kao prošle godine, na ulazu u grad slijedi "bazen".

Rupa umjesto uređenja

S takvog gledišta u potpunosti pada u vodu namjera uređivanja unutrašnjosti rotora, za što je Grad Pula čak objavio e-Konzultacije s javnosti. Tada je naglašavano da su uzeti segmenti iz više prijedloga i rješenja kako bi se konačno uredio ulaz u grad. Međutim, očito da izgradnjom velike retenzije (udubljenja) od toga neće biti ništa. Štoviše, informaciju da je dizajner rasvjete Dean Skira, koji je Puli donio atrakciju Svjetlećih divova, izradio i rješenje za osvjetljavanje rubnog dijela retenzije čime bi se postigao bolji efekt ulaza u grad, iz Grada Pule su nam demantirali kao prihvaćenu. (G. ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter