Vozačica toyote corolle pulskih oznaka, 44-godišnjakinja iz Marčane u čiji se automobil u četvrtak zabio jedan od dva kotača autotransovog autobusa kod Loborike, na sreću je samo lakše ozlijeđena, a policija je za nesreću, uz tvrtku Autotrans, optužila i vozača Milana Brdara (51).
Bizarna nesreća dogodila se oko 12.30 sati na cesti Loborika - Pula kada je iz još neutvrđenih razloga stražnji lijevi dupli kotač otpao s autobusa. Jedan od kotača završio je na ulazu u kamenoklesarsku radionicu, a drugi je udario u Toyotu Corollu kojom je u smjeru Loborike upravljala nesretna žena. Vozač Milan Brdar na sreću je uspio zaustaviti autobus stotinjak metara nakon što je shvatio da mu je otpao kotač, a nitko od petero putnika u nesreći nije ozlijeđen.
Istarska policija jučer je izvijestila da protiv vozača autobusa Milana Brdara (51) iz Pule i poduzeća Autotrans slijedi podnošenje optužnog prijedloga zbog prometnog prekršaja, te da će se provesti daljnji izvidi radi utvrđivanja okolnosti nesreće.
Iako smo od PU istarske pokušali dobiti podrobnije objašnjenje zašto je i vozač autobusa kriv za nesreću, iako još do kraja nisu istražene sve okolnosti koje su do nje dovele, dobili smo samo šturi odgovor.
Naime, policija nas je izvijestila da će Brdar biti prijavljen jer je prekršio odredbu članka 236. stavak 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama u kojoj stoji da "Vozila u prometu na cesti moraju udovoljavati propisanim uvjetima glede dimenzija, najveće dopuštene mase, osovinskog opterećenja i zaštite okoliša te imati ispravne propisane uređaje i opremu".
Dakle, laički rečeno Brdar je sam trebao provjeravati je li autobus ispravan, bez obzira što se još ne zna kako su i zašto otpali kotači, odnosno je li riječ o ljudskom faktoru, namjernom ili nenamjernom, ili je pak posrijedi kompleksniji tehnički kvar.
Nejasni su bili i u Autotrtansu. Naime, Gordana Grujević iz odjela za odnose s javnošću izvijestila nas je da je "naknadnim pregledom vozila u servisnoj radionici izvršena kontrola dotegnutosti kotača na desnoj strani pogonske osovine pri čemu je utvrđeno je da su isti dotegnuti na 70 Nm kako je propisano od strane proizvođača vozila.
Zašto je došlo do otpadanja kotača utvrdit će se naknadnim vještačenjem od strane neovisnog ovlaštenog vještaka o čemu ćete biti naknadno obaviješteni".
Dakle, prema tom tumačenju kotači na desnoj strani osovine bili su propisno zategnuti, pa su stoga i oni na drugoj strani trebali također biti "u redu". No, u izvješću Autotransa nije navedeno da je u posljednje vrijeme na stražnjoj osovini učinjen servis, stoga i to pitanje ostaje visjeti u zraku, odnosno je li i netko iz servisa odgovoran. Prava je sreća u nesreći da se nije dogodila veća tragedija. (S. PERŠIĆ, M. SARDELIN)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU