Zbog festivalskog turizma u gradu više od sto tisuća noćenja

(M. ANGELINI)
(M. ANGELINI)

Više od 15 tisuća ljudi iz cijelog svijeta posjetilo je upravo završeno osmo izdanje Outlook i Dimensions festivala čime je Pula još jednom dokazala svoj status svjetske festivalske destinacije. Veliko slavlje bass glazbe, na spektakularan način obilježio je kraj ljetne festivalske sezone na tvrđavi Punta Christo u Štinjanu. Festival svake godine u hrvatsko-engleskoj produkciji zapošljava oko 1.500 ljudi, od same organizacije do redarstva. Odlična suradnja lokalne zajednice i festivalskih organizatora i ove je godine pokazala da je Outlook jedan od najprepoznatljivijih promotora Pule u svijetu te promicatelj festivalskog turizma koji godinama privlači sve više ljudi u naš grad.

Produženje turističke posezone

Gradonačelnik Boris Miletić, koji je posjetio ovogodišnje izdanje Outlooka, naglasio je da se efekti ovogodišnjeg festivala tek zbrajaju, no da je činjenica da je Outlook ove godine posjetilo oko 15 tisuća ljudi.

- Pridodamo li tomu broju od 8 tisuća posjetitelja Dimensions festivala koji je prethodio Outlooku, dolazimo do brojke od čak 23 tisuće posjetitelja. Ova je brojka tim više značajna što festivali omogućavaju produženje turističke posezone jer su pulski smještajni kapaciteti u vrijeme održavanja festivala mjesecima unaprijed rasprodani. Samo za vrijeme trajanja ovih festivala na području Pule ostvaruje se preko 100 tisuća noćenja, a vjerujem da će i ovogodišnji rezultati biti na toj razini ako ne i bolji, ističe gradonačelnik.

Osim što se potrošnja gostiju u danima održavanja festivala mjeri u desecima milijuna kuna, dodao je nadalje, financijska dobit koju festivali donose privatnim iznajmljivačima, obrtnicima, trgovcima, ugostiteljima i svim ostalima uključenima u turističku djelatnost također nije zanemariva, a u konačnici se na taj način potiče gospodarski razvoj šire regije. Osim toga, na festivalima je ove godine bilo zaposleno više od 1.500 djelatnika od čega veliku većinu čine upravo hrvatski državljani.

- Svaki festival pratilo je oko 450 akreditiranih međunarodnih i regionalnih novinara koji su svijetom proširili odlične reportaže o samim festivalima, ali i Hrvatskoj kao idiličnoj lokaciji za dobru zabavu, odmor i uživanje. Outlook festival među deset je najboljih festivala u Europi. Formula uspjeha upravo je u sinergiji svih uključenih strana, u otvorenosti, pa je Hrvatska i danas prepoznata kao relevantna svjetska festivalska destinacija. Pula je prvi grad u Hrvatskoj po broju festivalskih sadržaja, s više od 1.000 manifestacija godišnje, no takav rezultat nije došao preko noći i turizam nam se nije 'dogodio' sam po sebi, već je to rezultat rada svih uključenih strana i već niz godina radimo na obogaćenju naše turističke ponude, zaključio je Miletić i dodao da je spreman saslušati dobre i kreativne ideje.

Troše na prijevoz, hranu i pića

- Teško je govoriti o konkretnim učincima na pulsko gospodarstvo kada još nema službenih brojki, ali Dimension i Outlook imaju definitivno dva utjecaja osim već spominjanih dolazaka gostiju i broja noćenja. Prvi je ogromna promocija Pule kroz ta dva festivala, i to u cijeloj Europi i velikom dijelu svijeta, jer čak i oni ljudi koji ne dođu na festivale, kroz promociju festivala koju vide preko interneta, čuju o Puli pa će doći u naš grad nekom drugom prilikom. Drugi utjecaj je da gosti festivala, osim samog smještaja i broja noćenja, koriste i sve ostalo što im se nudi. Od prijevoza, hrane i pića, izleta i mnogo toga drugog, što je dodatan profit našim gospodarstvenicima. Jasne su stoga koristi gospodarstvu, govori Sanja Cinkopan Korotaj, direktorica Turističke zajednice Pula.

Konkretni pokazatelji bit će poznati kroz naredno razdoblje, ali jasno je svima da je vrijednost dolaska engleskih festivala nemjerljiva.

- Za sada je još prebrzo reći kakvi i koliki su utjecaji za pulske obrtnike, još nemamo povratnih informacija, ali one koje imamo do sada su pozitivne. Obrtnici su, kada govorimo primjerice o prošlogodišnjim festivalima, poručivali da su zadovoljni. Pritom naravno mislimo na one koji pružaju svoje usluge, poput taksista i okolnih ugostitelja. Iako znamo da postoje i mane ovih festivala na koje ukazuje okolno stanovništvo, kada se zbroje vrline, riječ je ipak o pozitivnoj manifestaciji svjetskog značaja. Dovoljno je vidjeti da gosti dolaze iz Australije, SAD-a i cijele Europe, te da su izvođači svjetski poznati u ovoj vrsti glazbe, smatra Sergio Stupar, tajnik Udruženja obrtnika Pule.

Mnogi obrtnici festivale u Štinjanu dočekuju k'o "ozeblo sunce", odnosno, dvotjedni rad i zarada na njemu, zahvaljujući brojnosti i rastrošnosti gostiju, dovoljna je za miran život tijekom ostatka godine.

- S obzirom da nam nisu još poznati financijski rezultati, nismo u mogućnosti dati točnu procjenu financijskih učinaka. Ipak, prema kontaktima s više članova, moguće je zaključiti da ove manifestacije donose znatnu korist gradu i okolici, kako materijalnu, tako i nematerijalnu. Festivali se održavaju na koncu turističke sezone i tako pridonose njezinom produljenju, a koristi imaju mnogi obrtnici (i poduzetnici) koji se bave ugostiteljstvom, uslugama, trgovinom, prijevozom i drugim djelatnostima. Festivali na taj način dovode publiku koja bi, da festivala nema, svoj odmor provela na nekom drugom mjestu. Osim toga, oni pridonose i izgradnji slike Pule i daju joj novu dimenziju, što u doba modernih medija pridonosi dolasku gostiju iz cijelog svijeta, zaključio je Mario Paliska, predsjednik Obrtničke komore Istarske županije. (Goran ROJNIĆ, snimio Manuel ANGELINI)


Podijeli: Facebook Twiter