Završeno 18. izdanje "Media Mediterranee"

(D. ŠTIFANIĆ)
(D. ŠTIFANIĆ)

U organizaciji Udruge Metamedij i drugi je dan manifestacije "Media mediterranea 18: POST-IT!" vrlo uspješno održan u Titovom parku. Osim velikog broja sadržaja za najmlađe, koji su i druge večeri uživali u Tvornici zvuka, odnosno učeći kako funkcioniraju glas, mikrofoni i snimanje, te brojnih klasičnih, pomalo zaboravljenih igara, tu je predstavljen i čitav niz instalacija.

Novomedijske umjetničke instalacije ponudile su mnoštvo sadržaja. Bila je tu "Kozmička smrt" vrlo reprezentativan rad umjetnika Francisca Queirósa, koji okuplja mnoge njegove interese: crtanje, glazbu (punk) i poeziju. U videu se nalazi nekoliko slojeva priča, u slikama, nijemih ili zapisanih. Postoje četiri priče koje su međusobno povezane. Kako je navedeno u objašnjenju "Nema nijeme slike" je ujedno i parola za ovogodišnji "Post it!" festival.

"DIY – Uradi sam svog Krebbera" je konstrukcijski set Gereona Krebbera. To je kipar vrlo eksperimentalne prakse, eksperimentalan u materijalima, oblicima i veličinama skulptura, ali i vrlo zainteresiran za dijeljenje svojeg iskustva kao praktičara suvremene umjetnosti. Ovaj rad u sastavu Media Mediterranea festivala je suradnički projekt umjetnika i javnosti u Puli, a bavi se minimalističkim skulpturama i autorstvom u umjetnosti.

"0-10" je zvučna instalacija čije autorstvo potpisuje Ceal Floyer. Taj rad u biti mijenja povijesnu snimku lansiranja svemirske rakete Apollo 11. Suprotno otkriću Fritza Langa iz 1929., koji je izumio načelo odbrojavanja da bi dodao napetost u filmu "Žena u Mjesecu", umjetnica je odlučila preokrenuti odbrojavanje od 0-10.

Potom je tu zvučna instalacija "1_2_3_4_3_2_1", čiji je autor Ignacio Uriarte. To je, saznajemo, rad brojanja, u kojem čitatelj broji od jedan do deset, i popunjava vrijeme raznim intonacijama na gotovo ritmičan način. U ovom Post it! kontekstu njegov rad je putem odbrojavanja povezan s radom Ceal Floyer "0-10" koja preokreće odbrojavanje lansiranja Apola 11.

Isti je autor kreirao instalaciju "ASDFGHJKLÖ", a odnosi se na pisaće mašine, za koje mlađe generacije niti ne znaju da postoje One su dio arheologije dizajna XX. stoljeća. U ovom audio-uratku Ignacio Uriarte ih snima u ritmu, kako je navedeno u opisu "koji podsjeća na glazbu kompozicija Stevea Reicha", pružajući zvučno sjećanje na objekt koji ne vidimo. Rad Ignatija Uriartea je uglavnom fokusiran na crtež u kojem je glavni medij papir, i njegovu praksu u onome što se na neki način naziva "uredskom umjetnošću" - što znači da koristi uredski materijal poput papira, olovke i BIC kemijske te istražuje sve njihove geometrije. Unutar tog svemira on također proizvodi video i audio-djela koja bismo mogli nazvati "vriskom" uredskog zaposlenika.

"Tragovi" je naslovljen interaktivni umjetnički rad Anselma Tumpića. Rezultat ovog interaktivnog umjetničkog rada, odnosno izgled tragova na papiru nakon intervencije je potpuno nepredvidiv.

"Fssssssssss" je pak rad autorice Dragane Sapanjoš iz udruge Mokar prst, što analizira dio neverbalne komunikacije koja nam je ušla u svakodnevnicu pojavom SMS-a i chata, maila i ostalih sličnih načina komuniciranja...

Voditelji projekta i radionice Glitch [expo] bili su Vedran Gligo i Dina Karadžić, a autori: Vedran Gligo, Ana Jurčić, Dina Karadžić, Josipa Komljenović, Karlo Marković, Sara Salamon i Betty Stojnić. "Glitch [expo]" predstavlja niz vježbi, eksperimenata i namjernih pogrešaka nastalih tijekom radionice "Glitch", održane u sklopu programa Primijenjeni video (Filmaktiv), a koju su vodili Vedran Gligo (hacklab01) i Dina Karadžić (Format C). 

Kako je navedeno u opisu radionice "osnovne premise glitcha kao reinterpretacijskog umjetničkog djelovanja na tromeđi umjetnosti, računalne kulture i kulture remixa su narativ učiniti nepredvidljivim, a medij vidljivim, te proširiti klasične paradigme suvremene umjetničke kreacije".

Rad koji je nastajao i nadograđivao se in situ bio je "#MM18", interaktivna instalacija Olega Morovića, a tu su bile i interaktivne instalacije Visualia groupa te radionica "Prije/Poslije", čiji su autori sudionici natječaja za autorske GIF animacije, a rezultat je videoinstalacija sačinjena od 15 GIF animacija. Održani su i post elektronski glazbeni performansi.

Kako smo već naveli, cilj ovogodišnjeg Media Mediterranea festivala je promovirati transdisciplinarnu razmjenu između umjetnosti, javnosti, glazbe i participacije djece. Ideja je bila stvoriti platformu za razmjenu znanja, mišljenja i stavova kroz upotrebu raznih medija, od tradicionalnih (fizičkih) do suvremenih (digitalnih).

Manifestacija je bila jako dobro posjećena, djeca su željela sve vidjeti i isprobati, a oni malo stariji vrlo su pažljivo promatrali raznolike instalacije.

Program su osmislili Anselmo Tumpić i Silvia Guerra. (Vanesa BEGIĆ)

 

 


Podijeli: Facebook Twiter