Zatvaranje rive za promet - odluka do kraja godine

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

"Riva. Prava, pravcata riva. Pula bi je za nekoliko mjeseci mogla dobiti, ili je to barem ideja koja je vrlo blizu realizacije. Tijekom početka izgradnje sustava kanalizacijske odvodnje preporodila se stara ideja o zatvaranju rive za promet, a kasnije smo ustanovili da nema previše gužvi na drugim cestama u gradu i došli smo do ove ideje, koja nije neizvediva. Na dobrom putu smo da se takva varijanta prihvati i mislim, odnosno vjerujem da bi Pula jako skoro mogla dobiti šetnicu, odnosno pješačku zonu uz more, rivu. Time bi se Pula napokon vratila na more odakle je i potekla", zaključak je našeg tematskog razgovora s pulskim gradonačelnikom Borisom Miletićem na temu rive.

Pula je najvjerojatnije jedini grad na Jadranu, a možda i na Mediteranu, koji je nastao uz more, nastavio se razvijati uz njega i izgrađen je do tih gabarita upravo zahvaljujući moru, a danas nema ono najvažnije - rivu kao žilu kucavicu jednog primorskog grada.

Gradonačelnikova ideja o vraćanju grada na more doduše nije od danas, ideja je to mnogih prije njega. Sada se napokon ukazala prilika da se naš grad vrati na more, i to vrlo brzo. Gradonačelnik Miletić rekao je da će za dva mjeseca biti sve jasno.

- Do sada smo razmatrali mogućnost da se na raskrižju rive i Ulice svetog Ivana postavi rotor. Od zgrade Lučke kapetanije bi se vozilo dvosmjerno, čime bi sva vozila mogla doći do same obale, parkirati ili pak nastaviti put prema centru grada. Drugi kružni tok bi se postavio kod portuna Uljanika koji vodi na otok. Time bi grad dobio pješačku zonu. Flaciusova ulica bi također bila dvosmjerna da bismo olakšali vozilima dolazak na rivu. U prvom planu mislim na dostavu, na stanare i na ljude koji rade u ovom dijelu grada. Dio od oko 600 metara bila bi prava riva, s urbanom opremom, zelenilom, stolovima… Time bismo prvenstveno omogućili razvoj ugostiteljstva, a zatim svih ostalih popratnih djelatnosti jer moramo znati da nakon ovih radova riva više neće smrdjeti i restorani će moći na tom dijelu jako dobro raditi, kaže Miletić.

- Kad je riva ponovo zatvorena za promet, a prije nego što su počeli radovi, naši su sugrađani ustanovili da je to ustvari predivno. Grad smo na moru, tu su ribarski brodovi, i to je ta morska priča koju treba realizirati. Sad moramo razmotriti je li doista moguće zatvoriti rivu za promet, a da pritom ne zagušimo druge dijelove grada. Dakako, na rivu bi interventna vozila imala pristup, kao i sva dostavna vozila. Na tome se ozbiljno radi i gotovo svakodnevno smo u kontaktu s prometnim stručnjacima. Planovi su ozbiljni i odluku o svemu tome morat ćemo donijeti najkasnije za dva mjeseca. Stručnjaci trenutačno analiziraju može li grad izdržati s ovakvim režimom prometa bez rive. Pula će zasigurno imati šetnicu na rivi, a hoće li samo ovaj dio biti zatvoren za promet, znat ćemo najkasnije do konca godine, zaključio je Miletić.

Ideja dobro prihvaćena

Što o svemu tome misle oni koji na rivi svaki dan zarađuju za život? Vlasnik kioska Erni Boris Marušić ne krije oduševljenje. Kaže da bi to dalo posve novu dimenziju cijelom prostoru.

Najjači poslovni subjekt na rivi je dakako ACI-jeva marina. Direktor Torte Ivica Škec kaže da bi nova riva zatvorena za promet doslovce promijenila izgled Pule.

Uz Tortu jedini restoran na rivi je Dolce vita, ispred čije bi se terase sagradio kružni tok. Vlasnik restorana Drago Grbić ističe da je ova ideja za svaku pohvalu.

Agencija Studio tim ima svoje urede na rivi. Voditeljica prodaje i marketinga Ivana Antelli kaže da su zadovoljni takvom gradskom odlukom. (Piše Cristian Bruno GALIĆ)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter