Zarobljeni fragmenti sjećanja

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U starogradskom Zavičajnom muzeju, u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta "Augustin Vivoda" otvorena je izložba riječke umjetnice Ljiljane Barković "Zarobljeni fragmenti sjećanja" koja se buzetskoj publici predstavila s petnaestak objekata u staklu te kombinaciji drva i stakla.

- Staklo je medij u kojem se oblikuje novi umjetnički predmet skulptura, objekt, ali je i samo po sebi materijal koji dobro podnosi i prima na sebe razne intervencije. Upravo ta mogućnost, koja ide u prilog ideji o isfragmentiranosti same slike, ili, bolje, (s)likovnog polja koja u neku ruku postaje ekran i proizašla je iz promatranja svijeta kroz digitalne medije, ili medije općenito, navela je Ljiljanu Barković na zaključak kako se zapravo mijenja naš pogled, dok je raspršena i necjelovita slika (koju naziremo kroz ekran) polje strukturne i titrave mreže, istaknuo je na otvaranju izložbe voditelj Zavičajnog muzeja Saša Nikolić.

U svom se slikarskom radu i radu u kojem istražuje medij stakla, a zatim i kombinaciju stakla i drveta kroz izradu objekata, rekao je Nikolić, Ljiljana Barković povodi upravo tim premisama i oblikovanjem fragmentiranih strukturnih polja koje cjelinu prikazuju kao nedefiniranu, mrežnu strukturu između čijih se djelića odvija život i stvara smislenu konstruiranu cjelinu.

- U izloženim objektima s nanizanim lijepljenim staklenim pločicama gdje je svaki sloj djelovanja tretiran posebno i spojen u cjelinu se posebno ističe ta fragmentacija i strukturalna cjelovitost. U tim objektima ta slojevitost i transparentnost korespondiraju u svojim suprotnostima i čine virtualni i stvarni prostor zarobljenih fragmenata sjećanja. Objekti u staklu na tragu su ljudske potrebe da gleda sebe, u sebe i kroz sebe i promatra svijet kao duhovno i materijalno jedinstvo. U objektima realiziranim u drvu i staklu doslovno je stakleni element "zarobljen" u komadu drveta kao materijalizacija čovjekove duše, neodvojive od tijela. Upravo taj dualitet u objektima tvori svojevrsnu ravnotežu u inače amorfnim, stakleno - drvenim kompozicijama i podsjeća nas činjenicu da smo i mi višeslojna, duhovna i materijalna bića, istaknuo je Nikolić.

Na Likovnoj akademiji, smjer slikarstvo u Ljubljani, Ljiljana Barković diplomirala je 2008. godine. Izlagala je na skupnim izložbama Hrvatskoj i inozemstvu i na nekoliko samostalnih. Često sudjeluje na likovnim kolonijama. Član je HDLU-a Rijeke od 2013. godine i HDLU-a Istre od 2015. Bavi se i samostalnim umjetničkim radom. Suosnivač je galerije "Cisterna" u sklopu Zajednice Talijana Mošćeničke Drage koju vodi i organizira izložbe u ljetnim mjesecima. Pretprošle godine primljena je na mjesto asistenta na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci, a trenutno je asistent na kolegiju Staklo. (G. ČALIĆ ŠVERKO)


Podijeli: Facebook Twiter