Zaradu od izbora objavljivat će mediji i PR agencije

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Na sljedećim lokalnim izborima, u svibnju 2013. godine, političke stranke, nezavisne liste i kandidati troškove izborne kampanje morat će voditi po još preciznijim pravilima nego što su sadašnja. Pripremaju se izmjene Zakona o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe kojima se namjerava povećati transparentnost financiranja izborne utrke i kontrola financija.

Prema sadašnjim propisima, svi kandidati na izborima dužni su objaviti iznos cijene i iznos ostvarenog medijskog popusta. Ubuduće će na posebno propisanom obrascu, sudeći prema radnoj verziji novog zakona, morati objaviti podatke o pružatelju medijskih usluga, broju i datumu računa za izvršene medijske usluge, iznosu cijene bez popusta, popustu izraženom u postotku i plaćenom iznosu s popustom. Novu obvezu dobit će i "subjekti koji pružaju usluge medijskog oglašavanja", što su mediji, PR i marketinške agencije.

Osim što će odobrene popuste i ubuduće morati dostavljati DIP-u, cjenik s popustom morat će objaviti na svojim internetskim stranicama. DIP će sve financijske institucije kod kojih je otvoren poseban račun za kampanju o tome morati odmah izvijestiti i dostavljati mu sve tražene podatke o transakcijama po tom računu.

Sva godišnja financijska izvješća političkih stranaka ubuduće će biti trajno dostupna svim zainteresiranima. Stranke imaju obvezu objavljivanja tih izvješća na svojim internetskim stranicama, ali ubuduće će sva izvješća biti objavljivanja i na internetskim stranicama Hrvatske informacijsko-dokumentacijske referalne agencije, i to trajno.

Tako bi se lako moglo saznati je li neki donator sudjelovao u postupcima javne nabave, je li poslove dobio, ili, pak, duguje li porez. (Tihomir PONOŠ/Novi list)

 


Podijeli: Facebook Twiter