Zagrebacki studenti slušali o dvoglasju tijesnih intervala

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Picanski Centar za nematerijalnu kulturu Etnografskog muzeja Istre u cetvrtak je posjetilo 30-ak studenata druge godine studija etnologije i kulturne antropologije zagrebackog sveucilišta u pratnji profesorice i voditeljice terenske nastave dr. sc. Tihane Petrovic Leš i dr. sc. Nevene Škrbic Alempijevic te asistentice Sanje Loncar.

Predavanje uz prakticne primjere na temu glazbe dvoglasja tijesnih intervala održali su etnomuzikolog Dario Marušic i kantadur, svirac te student poslijediplomskog studija kulturne antropologije, Noel Šuran.

- Odabrali smo dvoglasje tijesnih intervala kao temu predavanja jer je njegov ulazak na UNESCO-ovu listu nematerijalnih kulturnih dobara bio i povod osnivanju CENKI-ja, kazala je Nuša Hauser, dokumetaristica EMI-ja.

Ona je održala uvodno predavanje o centru i ukazala na potrebe novih istraživanja fenomena nematerijalne kulture, potrebe stvaranja arhiva i dokumentacije koja ce sadržavati vec postojece materijale koji se nalaze u ustanovama bliskim centru, kao i pohranjivanje novog materijala.

Dario Marušic i Noel Šuran studentima su dali opci prikaz glazbenih vokalnih i instrumentalnih oblika koji žive u Istri s konkretnim audio primjerima. Studenti su imali priliku i vidjeti i cuti tradicijske instrumente. Pricalo se o anegdotama s terena, a Dario i Noel su studente upozorili i na razlicitosti uporabe i tretiranja pojmova kojima se odreduje dvoglasje tijesnih intervala Istre.

Govorili su o novijoj tonalitetnoj glazbi s tragovima modalnosti, o utjecaju ispreplitanja kultura, povijesnim poveznicama i izvorima istraživanja. Studentima su predstavljeni i instrumenti koji to inace nisu, poput stolice ili metle.

Marušic i Šuran su studente upoznali i s nošnjama kao simbolima identiteta. Upozorili su na univerzaliziranje tradicije i monokulture te na potrebu razbijanja mitova u tom kontekstu. Predstavljen im je i problem reprezentativnosti baštine i brendiranja nematerijalne kulture, kao i potreba kontekstualiziranja prilikom istraživanja fenomena nematerijalne kulture.

Studenti su imali priliku i nauciti nekoliko osnovnih koraka razlicitih stilova plesanja balona pa su na kraju i zaplesali uz glazbu Marušica i Šurana. U popodnevnim satima studenti su razgledali stalni postav EMI-ja pod vodstvom muzejske pedagoginje Mirjane Margetic. (Boris VINCEK)


Podijeli: Facebook Twiter