Zagreb najgori glavni grad Srednje i Istocne Europe

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Medu deset glavnih gradova Srednje i Istocne Europe, obuhvacenih ovogodišnjom studijom Rolanda Bergera, ugledne medunarodne tvrtke za strateško savjetovanje, Zagreb je zauzeo posljednje mjesto.

Istraživanje pod nazivom »Hot spots in Central and Eastern Europe« (približan prijevod: »Zanimljiva mjesta u Srednjoj i Istocnoj Europi) analizira stanje u šest podrucja, a to su: infrastruktura, obrazovanje, inovacija, internacionalnost grada, životni standard i kultura. Svako od ovih podrucja analizirano je na nizu faktora, a obuhvaceni su Moskva, Bratislava, Budimpešta, Prag, Bec, Bukurešt, Varšava, Kijev, Zagreb i Ljubljana.

Zagreb je u gotovo svakom od spomenutih podrucja ubilježio porazne rezultate: deseto, najgore mjesto zauzeo je na pitanjima inovacije, obrazovanja i kulture, na predzadnje mjesto se svrstao na poljima infrastrukture i internacionalnosti, dok je nešto bolje, šesto mjesto zauzeo jedino na polju životnog standarda.

Kao jednu od rijetkih svijetlih tocki glavnog hrvatskog grada autori studije su izdvojili opseg tramvajske mreže u odnosu na ukupnu velicinu grada, gdje Zagreb kotira drugi od svih deset gradova. No unatoc odredenom napretku, javni gradski prijevoz gradani ipak ne doživljavaju kao najpoželjniji nacin prijevoza, tako da se zajedno s ostalim faktorima u kategoriji infrastrukture Zagreb svrstao tek na deveto mjesto.

U studiji se istice da Zagreb ima najmanji broj visokobrazovanih, vrlo malen broj ljudi zaposlenih u kreativnim industrijama, u gradu nema sjedište gotovo niti jedna medunarodna tvrtka, daleko najmanji postotak otvorenih prostora, malen broj kazališta i muzeja, te vrlo lošu komunikaciju sa zracnom lukom Pleso.

Navodi se takoder kako je Zagreb kao turisticka destinacija vrlo loše predstavljen i nije svrstan medu atraktivnija europska odredišta.

Željeznicke mreže sa susjednim metroploma ocijenjene su kao loše, a autori studije smatraju i da Zracna luka zahtijeva hitnu modernizaciju, te željeznicku liniju koja bi je povezivala sa središtem grada. Nužno je što prije pojacati frekventnost javnog prijevoza, te ohrabriti upotrebu taksija i bicikala.


Podijeli: Facebook Twiter