Zadovoljstvo je djeci prenijeti ljubav i strast prema plesu

Sabrina Rinaldi: Ne bih mogla zamisliti svoj život bez plesa (Danilo MEMEDOVIĆ)
Sabrina Rinaldi: Ne bih mogla zamisliti svoj život bez plesa (Danilo MEMEDOVIĆ)

Sabrina Rinaldi iz San Rema, plesačica i plesna pedagoginja pulskih korijena (majka joj je Puljanka) koja već čitav niz godina surađuje s Istarskim narodnim kazalištem - Gradskim kazalištem Pula, gdje vodi ljetne plesne radionice, ima vrlo važnu ulogu u kreiranju predstave "Orašar", koja će sutra biti izvedena u Istarskom narodnom kazalištu u 17 i u 20 sati.

Klasik baletne literature

U ovoj predstavi Carskog ruskog baleta nastupaju i djeca iz plesnog studija Art Dance, njih 26 od čega 24 djevojčice i dva momčića. Sabrina Rinaldi glumit će i u predstavi "Pakao" (L'inferno) Ariston Proballeta, njezine matične plesne kuće na programu u petak, 12. veljače u 12 i u 20 sati u INK-u. U toj je predstavi i asistentica koreografije.

Tim smo povodom razgovarali s njom o njezinom plesnom radu, kao i o pedagoškom djelovanju.

- Rad na "Orašaru" bio je iznimno zahtjevan, prije svega jer smo kolegica Tatjana Samuele Ban iz Art Dance i ja radile s djecom bez kostima i bez glavnih protagonista koji će biti ovdje tek u nedjelju ujutro, tako da će djeca imati samo jednu kostimiranu generalnu probu. Trebalo ih je pripremiti za sve situacije na pozornici. Inače, ja kao plesačica plešem u "Orašaru" već godinama, i to u Americi, tako da jako dobro poznajem to djelo i drago mi je da će pulska djeca imati mogućnost nastupiti u tom djelu blagdanske tematike, koje također prikazuje borbu dobra i zla, te boljke svakog društva, iako na jedan mekši način. Taj klasik svjetske baletne literature dade se dubinski i višestruko iščitavati. Iako u Puli ne postoje prave škole klasičnog plesa, koji je temelj za svako daljnje bavljenje plesom i baletom, postoje kvalitetni plesni pedagozi, kao što je i primjerice Tatjana Samuele Ban, koja jako dobro radi s djecom i koja je uvijek otvorena za savjete, sugestije, usavršavanja. Također, djeca su vrlo bistra i odmah razumiju kako treba što napraviti, kazala je Rinaldi.

"Orašar" je, naglašava ona, djelo koje je uvijek aktualno, koje donosi jednu toplu priču prikazujući fragmente društva na jedan poseban način, što je i važno za djecu. Ističe da su dosta radili, posebice za vrijeme zimskih praznika te da su djeca bila poput spužvica, uvijek spremna učiti, napredovati i raditi sve bolje i bolje.

Istaknula je da je pak "Pakao" potpuno drukčiji tip predstave, posvećen 750. obljetnici rođenja Dantea Alighierija, koja je obilježena prošle godine, a posvećen je svoj djeci svijeta, žrtvama fizičkog i psihičkog nasilja.

Zla suvremenog svijeta

- Autor i koreograf je Marcello Algeri, ima nas 12 na sceni, a "Božanstvena komedija" odnosno "Pakao" ovdje predstavlja sva zla suvremenog svijeta. Primjerice u krugu Pakla posvećenom preljubnicima, tamo gdje je poznata tragična ljubavna priča Paola i Francesce, tretirani su problemi današnjice, poput pedofilije, nasilja nad djecom i bolesti današnjeg društva. Tamo gdje Dante progovara o nasilnicima, ovaj ples progovara o svjetskim ratovima i katastrofama, te o problemima današnjeg društva. Danteovo je djelo uvijek aktualno. U ovoj će predstavi ono biti prikazano suvremenom koreografijom, ali ne onom komercijalnom, već na moderan način. Tu je klasičan ples temelj, abeceda svega, ističe Rinaldi.

Na naše pitanje je li je "Pakao" kroz sva ta stoljeća stalno aktualniji od "Čistilišta" i "Raja", odgovara potvrdno, ističući da je uvijek bio poznatiji i analiziraniji u raznim predstavama, baletima i filmovima.

- Napravljeno je toliko prilagodbi "Pakla", a svaka se na neki način fokusira i na univerzalna zla jednoga društva. U predstavi koju ćete vidjeti u petak, bit će i dosta videoisječaka, što također donosi moderniji pristup svemu, kaže Rinaldi.

Ističući da se posebno veseli svakom povratku Puli i svakoj suradnji s pulskim INK-om, ona zaključuje: "Najveće zadovoljstvo za mene nije toliko u tome kada omogućim pojedinom djetetu da bude vještije u plesnim koracima, da ih bolje izvodi, nego kada mu prenesem ljubav i strast za plesom, da jednog dana znaju iskoristiti tu ljubav i strast, pa i, zašto ne, prenosit je dalje. To je iznimno važno. Primjerice ja ne bih mogla zamisliti svoj život bez plesa. Zato mi je izuzetno drago kada su rezultati vidljivi, to je nešto najljepše za svakog plesnog pedagoga i za svakoga tko se bavi plesom." (Vanesa BEGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter