Zadnji kruzer "Viking Star" goste Puli dovodi u prosincu

Le Lyrial je jučer zaključio svoju premijernu sezonu u Puli (M. MIJOŠEK)
Le Lyrial je jučer zaključio svoju premijernu sezonu u Puli (M. MIJOŠEK)

U pulsku luku jučer ujutro pristao je kruzer "Le Lyrial", kojemu je to šesti dolazak u Pulu ove godine, a ujedno i njegovo posljednje ovogodišnje pristajanje. Inače, na brodu Le Lyrial nalazi se 223 putnika za koje brine 143 člana posade. Brod je stigao s Hvara i odlazi za Rovinj, a ove je godine prvi put počeo pristajati na obalu podno drevne Arene. I to Puljanima gotovo da i nije ništa novo ni neobično. No, dobra kruzing sezona i najava još bolje iduće 2016. godine zasigurno je zanimljivo.

Dosad stiglo 2.500 gostiju

Naime, zadnji dolazak ovog kruzera ne znači i da je to kraj dolazaka brodova na kružnim putovanjima u ovoj godini u Pulu, jer će pulsku luku posjetiti još dva broda u pet ticanja obale, a sezona će biti zaključena u prosincu dolaskom Viking Stara, dok će u Pulu, uz njega, ove godine još pristajati i Voyager.

- Ukupno, ove sezone u prometu kruzera u pulskoj luci zabilježen je dolazak pet velikih brodova koji su Pulu posjetili deset puta, a broj putnika, za sada, se zaustavio na brojci od 2.500 gostiju. No, uz navedene dolaske Viking Stara i Voyagera, do kraja ove kalendarske godine taj bi se broj mogao znatno povećati s obzirom da je kapacitet broda Viking Star oko 900 putnika, a broda Voyager gotovo 600 putnika, govore nam iz Lučke uprave Pula.

Uspoređuju podatke s prošlogodišnjima, valja napomenuti da su prošle godine u Pulu kruzeri pristigli 20-ak puta u sezoni, i doveli na obalu podno Arene između sedam i osam tisuća gostiju. Ove godine, za razliku od prošlogodišnje koja je otvorena u ožujku, sezona je otvorena u travnju, za uskrsne praznike i to dolaskom broda "Viking Star" koji će sezonu i zatvoriti.

Kruzeri su u pulsku luku počeli uplovljavati prije jedanaest godina, odnosno, 2003. godine kada su pioniri kruzer-putovanja bili brodovi "Dalmacija" i "Monet". Te je godine zabilježen promet od 4.071 putnika na kružnim putovanjima. Od tada do danas, broj putnika koji dolaze kruzerima bio je sve veći. U periodu od 2004. do 2009. godine zabilježena je ekspanzija i broja putnika i dolazaka brodova, odnosno njihovih ticanja pulske luke. Tada počinju dolaziti i sve elitniji brodovi poput "Seabourn Spirita", "Sea Clouda" 1 i 2 te "Wind Surfa" i drugih. Tih je godina prosječno pulsku luku posjetilo 12 tisuća putnika godišnje. Kriza je sve pokvarila pa su uslijedile dvije lošije godine, 2009. i 2010., kada su kruzeri počeli otkazivali već najavljene dolaske u pulsku luku pa time dolazi i do pada broja putnika na svega 1.970 putnika u 2009. te 3.800 u 2010. godini. Ovogodišnji promet niži je od prošlogodišnjeg, ali zato najave sljedeće sezone ukazuju da bi se brojke trebale rapidno popraviti.

Bez terminala samo "mrvice"

- Najave za slijedeću sezonu na ovom obliku pomorskog prometa su do sada više nego obećavajuće. Naime, dolazak je za slijedeću godinu najavilo već deset brodova koji bi pulsku luku trebali posjetiti, ni manje ni više, nego 26 puta što je više nego dvostruki broj u odnosu na sezonu koja se upravo primiče svome kraju, najavljuju iz pulske Lučke uprave.

Naravno da bi pulska luka bila puno primamljivija kruzerima kada bi Pula imala putnički terminal. Iako se o tom projektu priča dugi niz godina on još uvijek nije ostvaren, a njegovom realizacijom Pula bi postala vjerojatno polazna destinacija što bi donijelo do ekspanzije ovakvog oblika pomorskog prometa. Preduvjet za tako nešto je ustupanje državnog zemljišta lokalnoj samoupravi na korištenje, darovanjem, dugoročnom koncesijom ili pravom građenja jer je važno imati pravnu sigurnost kako bi se investicija vrijedna oko 70 milijuna eura, koja bi doprinijela razvoju Pule kao turističke destinacije i razvoju lokalnog gospodarstva, realizirala. Već je poznato da je Luka Venecija zainteresirana za izgradnju pulskog terminala koji bi lokalnom gospodarstvu omogućio dodatne prihode jer bi Pula postala polazna, a ne tranzitna luka. (Goran ROJNIĆ, snimio Milivoj MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter