Po svemu sudeci Slovenci ce za vrijeme Uskrsa i prvomajskih praznika pohrliti na hrvatska odredišta, medu kojima su im omiljena ona najbliža - u Istri, buduci da ce ove godine ti praznici puno bolje padati nego lani.
To se moglo cuti u subotu na ljubljanskom sajmu Turizem in prosti cas, najvecoj slovenskoj turistickoj manifestaciji tog tipa, gdje je hrvatska ponuda bila predstavljena na štandu Hrvatske turisticke zajednice.
Sajam je poceo u cetvrtak i završava u nedjelju, a na njemu se, uz Hrvatsku, predstavlja još 200-tinjak izlagaca iz Slovenije, Španjolske, Madarske, Srbije, Turske, Makedonije, Crne Gore, Austrije i drugih zemalja.
Dobrodošlo spajanje praznika
- Kako sada stvari stoje, buduci da je poceo buking za Uskrs, mogu reci da je bolji nego lani za pocetak sezone. Glavni razlog je što ove godine, za razliku od lani, uskrsni praznici te Dan osvobodilne fronte ne padaju za vikend, kao ni prvomajski praznici, pa se tu stvara desetak dana koje ce Slovenci iskoristiti za godišnji odmor.
U tom razdoblju ocekujemo izmedu 80 i 90 tisuca slovenskih gostiju, veli direktor predstavništva Hrvatske turisticke zajednice u toj zemlji Goran Blažic. Inace, iz Slovenije oko 80 posto gostiju u Hrvatsku dolazi individualno, a ostali organizirano.
Time se prakticki za ovo tržište najavljuje još jedna odlicna sezona, no teško da ce Slovenija moci nadmašiti svoje prošlogodišnje, više nego uspješne turisticke brojke. Naime, lani je na jadranskoj obali tijekom sezone boravilo cak 1,4 milijuna slovenskih gostiju, koji su ostvarili 6,7 milijuna nocenja, što je porast od 11 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Slovencima je po tradiciji omiljena Istra, na koju otpada 40 posto prometa, a slijedi Kvarner, koji drži 30 posto kolaca. Time su potvrdili da im je i dalje "in" upravo Istra, bez obzira na jeftine i primamljive ponude iz Tunisa, Egipta, Turske i Grcke, a u zadnje vrijeme i Crne Gore.
Jaca promocija za predsezonu
Blažic je najavio da ce za predsezonu ove godine biti pripremljena jaca promocija buduci da špica nikad nije upitna.
- Napustili smo koncept opceg oglašavanja jer Slovenci jako dobro poznaju Hrvatsku i njene ljepote, ali zato putem interneta i Facebooka pokušavamo što više promovirati predsezonske ponude. I na regionalnim televizijama ce biti predstavljeni predsezonski proizvodi i nacionalni parkovi, a medu njima i Brijuni.
Takoder, RTV Slovenija, koliko znam, namjerava napraviti putopisnu emisiju koja ce predstaviti Istru i njene atrakcije, poput primjerice traženja tartufa, kaže Blažic.
Slovence se pokušava dodatno motivirati za dolazak u Hrvatsku turnejom klapskih koncerata, za kojima su Slovenci prakticki poludjeli. (Barbara BAN)
PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. OPŠIRNIJE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE OD NEDJELJE.