Za Uskrs će se jesti jaja - bez šunke

Ilustracija (Foto: Arhiva)
Ilustracija (Foto: Arhiva)

Nadolazeći vjerski blagdan, Uskrs, proslavit će se skromno, pokazuje istraživanje agencije Hendal što ga objavljuje magazin Ja Trgovac u novom izdanju. Ukupno 57,1 posto anketiranih građana planira štedjeti pri kupnji namirnica, što je neznatno manje od rezultata istog istraživanja provedenog prije tri godine, kada je 58,8 posto građana priznalo štednju pri kupnji namirnica.

Najzanimljiviji podatak iz istraživanja magazina Ja Trgovac svakako je da čak 97,3 posto građana na blagdanskom stolu namjerava imati kuhana jaja, ali će tek njih 78,8 posto imati i tradicionalnu kuhanu šunku. Dakle, svaki peti građanin za Uskrs će jesti jaja bez šunke.

Još je manje onih koji će se omastiti pečenom svinjetinom (32 posto), odnosno pečenom janjetinom (24,3 posto).

Inače, prema podacima agencije GfK u posljednje tri godine prosječna potrošnja na proizvode široke potrošnje za potrebe kućanstva u uskršnjem mjesecu pet posto je veća od prosječne mjesečne potrošnje. To je znatno manji porast potrošnje od prosinca, kada, uoči novogodišnjih praznika, trošimo 19 posto više nego u posnijim mjesecima.

Prema anketnom istraživanju, tradicionalni uskršnji doručak ili ručak ove godine planira napraviti četiri petine građana, njih 81,1 posto, dok njih 18,9 posto ne planira mijenjanje prehrambenih navika u tom razdoblju.

Hrana i piće za blagdane najviše će se nabavljati u velikim trgovačkim centrima, gdje će se snabdjeti 59,4 posto sudionika ankete. Iz vlastite proizvodnje artikle će osigurati 32,4 posto građana, dok će 30,8 posto nabaviti na tržnici. U malim prodavaonicama i supermarketima blagdanske namirnice kupovat će 14,3 posto potrošača, a na ostalim mjestima njih 1,4 posto.

 U istraživanju je 57,1 posto ispitanika odgovorilo potvrdno o štednji prilikom kupnje. Najveći dio građana, njih 21,4 posto, planira potrošiti 400-499 kuna, a vrlo blizu su i oni koji će trošiti 200-299 kuna s udjelom od 19,5 posto. Nešto manje je onih koji će izdvojiti 100-199 kuna (14,5 posto), 300-399 kuna (13,1 posto) te 1.000 kuna i više (10,4 posto), a ispod 10 posto smjestili su se odgovori: 500-599 kuna (7,4 posto), 600-999 kuna (3,6 posto) te manje od 100 kuna (2,3 posto).

Istraživanje su proveli Ja Trgovac magazin i agencija Hendal tijekom veljače 2017. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina. (D. G.)


Podijeli: Facebook Twiter