Za teret na krovu 80% veca cestarina

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Vozite li na krovu svog osobnog automobila "thule" ili neki drugi krovni teret, bicikle ili, primjerice, perilicu rublja, na novoj naplatnoj postaji Demerje na autocesti Rijeka - Zagreb cestarinu cete, na vlastito iznenadenje, platiti 80 posto više nego što biste platili bez krovnog tereta.

Kako je, naime, rijec o prolazu na kojem djelatnici cestarinu ne naplacuju osobno vec suvremena tehnologija, senzori na naplatnim kucicama cestarinu u Demerju izracunavaju na temelju visine vozila koje pored njih prolazi. Premašuje li ta visina 1,90 metara, senzori ce osobno vozilo, za koje cestarina od Rijeke do Zagreba inace stoji 60 kuna, registrirati kao vozilo druge kategorije, i odrediti mu 80 posto višu cestarinu, u iznosu od 108 kuna, kao da je rijec o, primjerice, kombiju ili nekom slicnom, višem vozilu.

"Putovali smo s "thuleom" na krovu iz Rijeke u Zagreb, i putovanje odlucili ubrzati skretanjem na Demerje, kao naplatne kucice za iskljucivo bezgotovinsko placanje, na kojima je protok vozila navodno puno brži negoli u Luckom, gdje se placa gotovinom.

Tamo smo, medutim, na kraju izgubili više od pola sata, jer nas je senzor registrirao kao vozilo druge kategorije, zbog cega smo morali stati sa strane i s tamošnjim djelatnicima stornirati racun placen karticom, prije toga pak pregledati videosnimke koje su posvjedocile naš prolazak", ispricala je citateljica iz Rijeke, kojoj pogrešan iznos nije naplacen, ali je i u Zagreb stigla daleko kasnije od planiranog. Kako su joj tijekom polusatne procedure kazali djelatnici na Demerju, nije rijec ni o kakvoj slucajnosti, vec ucestaloj pojavi.



Naplatne kucice na Demerju puštene su u promet ljetos, a dio su projekta rekonstrukcije naplate cestarine u Luckom, vrijednog gotovo sto milijuna kuna, pri cemu je oko deset milijuna kuna koštao sam sustav naplate. Ova naplatna postaja ima deset prometnih traka, od cega se na njih osam placa karticama, dok su preostale dvije trake rezervirane za ENC - elektronicku naplatu cestarine uz pomoc za to predvidenih uredaja unutar automobila.

Kako se kod ENC naplate brzina vozila ne bi trebala smanjivati ispod 40 kilometara na sat, a u ostalih osam kolona placanje karticom ne bi smjelo uzeti vozacima više od nekoliko trenutaka, Demerje bi trebalo protocnost, u usporedbi s "gotovinskim" Luckom, ubrzati pet puta. Kad su u pitanju "povišena" vozila, medutim, cini se da ih Demerje, sasvim suprotno, usporava.

Kako napominju u naplatnom uredu Autoceste Rijeka-Zagreb, svima kojima se cestarina pogrešno obracuna, racun se uredno stornira i preplaceni iznos vraca. Demerje ima, kažu, ured za reklamacije, jednako tako i videonadzor, zahvaljujuci kojem se jasno vidi tko je, odnosno što, prošlo pored senzora. Podatak o tome koliko je domacih, no vjerojatno više stranih vozaca kroz Demerje prošlo skuplje, a nije se na to žalilo, ili veci iznos nije niti registriralo, nažalost, ne postoji.


Podijeli: Facebook Twiter