Od nedjelje, 20. lipnja, pocela je naplata cestarine na autocesti Pula - Vodnjan - Kanfanar, a korisnicima je istovremeno ponudeno korištenje ENC uredaja putem kojeg ce ostvariti popust od 30 posto na tom dijelu Istarskog ipsilona. Jednak popust moci ce ostvariti i na mostu Mirna te, kao i dosad, 50 posto popusta na tunelu Ucka. Bina-Istra, koncesionar na tim istarskim prometnim pravcima, u svojim je priopcenjima navela da popust mogu ostvariti korisnici koji kupe ENC uredaj, koji košta 123 kune.
No, zamka leži u vrijednosti bonova i njihovom trajanju, a svatko tko se odluci za kupnju ENC-a morao bi unaprijed izracunati isplate li mu se te nadoplate s obzirom na broj prolaska Ipsilonom. Onima koji rjede voze Ipsilonom isplativije ce biti placati punu cijenu vozarine po svakom prolasku.
Nakon kupnje ENC-a za 123 kune vozac osobnog automobila treba uplatiti dodatnih 200 kuna, cime aktivira ENC uredaj na razdoblje od tri mjeseca. Od tog iznosa po svakom prelasku naplatnih kucica skidat ce se onoliko novca koliko stoji cestarina za tu dionicu. Nakon što korisnici potroše 200 kuna, ili istekom 90 dana od prve aktivacije, mogu se i dalje koristiti ENC-om, ali trebaju ponovno uplatiti 200 kuna na svoj korisnicki racun Bina-Istri. Time ponovno dobivaju mogucnost korištenja ENC-a, odnosno popust na Istarskom ipsilonu, takoder za razdoblje od iduca tri mjeseca.
Dakle, tko želi putovati najboljim istarskim cestovnim pravcima godišnje ce morati izdvojiti cetiri puta po 200 kuna, odnosno ukupno 800 kuna. Dakako, tko se bude vozio cešce, morat ce cešce nadoplacivati svoj korisnicki racun. Onima kojima Ipsilon treba samo odredeno vremensko razdoblje, recimo ljeti, bit ce dovoljno da svoj racun nadoplacuju samo tada.
Novost koja je uvedena s ENC-om jest to da se jednim uredajem može koristiti neogranicen broj vozila bez obzira na registracijsku oznaku. Bitno je samo da je ista kategorija vozila. Primjerice, ako se ugovori ENC za automobil, ne može se koristiti za vožnju motorom ili kombijem. No, korisnici koji zadrže magnetske kartice za prolaz i popust kroz tunel Ucka, moci ce ih koristi samo na vozilu koje su ranije prijavili za prolazak.
Za razliku od Bina-Istre, ostali koncesionari hrvatskih autocesta ne vezuju nadoplate pri korištenju ENC-a na vremensko razdoblje. Tako, primjerice, Istrani koji ugovore korištenje ENC-a za ostale dijelove Hrvatske platit ce minimalno 100 kuna i taj iznos ce im biti na raspolaganju dok ga ne potroše, neovisno o tome potrošili ga u 2010. ili kasnije. Sasvim su druga prica popust i vremensko ogranicenje koje ti koncesionari daju tijekom zimskih mjeseci.(Paulo GREGOROVIC)
OPŠIRNO O TOME KOME SE ISPLATI ENC, A KOME NE, CITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD CETVRTKA