Za početak gradnje čeka se ugovor o pravu građenja

Pogled na strušene proizvodne hale u krugu Plinare
Pogled na strušene proizvodne hale u krugu Plinare

U svibnju ove godine Plinara je ishodovala lokacijsku dozvolu za izgradnju punionice stlačenog prirodnog plina i ukapljenog naftnog plina koja bi se trebala graditi na lokaciji starog pogona gradskog plina u Šijani. Ovih dana stiglo je i rješenje o objedinjavanju čestica u jednu te su unutar kruga Plinare jučer srušene i proizvodne hale.

Objedinjavanje čestica

Valja napomenuti da je lani Grad Pula osnovao Tim za provedbu projekta izgradnje punionice stlačenog prirodnog plina (SPP) i nabave autobusa s pogonom na ovaj energent u javnom gradskom prijevozu, što bi bio zajednički projekt Plinare i Pulaprometa. Cijeli je projekt mogao započeti krajem svibnja ove godine, nakon što je ugašen pogon gradskog plina u Šijani u kojem se gradski plin proizvodio neprekidno od 1880. godine. Plinara je potom nastavila s projektom izgradnje punionice stlačenog plina, odnosno punionice prirodnog plina za vozila. Sama punionica izgradit će se upravo na mjestu dosadašnjeg pogona gradskog plina, za što je Grad Pula već dao suglasnost, a za ovaj projekt ishodovana je i lokacijska dozvola.

- Jedna od prvih radnji bila je objedinjavanje katastarskih čestica u jednu da bi potom od Grada Pule mogli dobiti ugovor o pravu građenja. Upravo je prije tjedan i pol stiglo rješenje o objedinjavanju tih čestica i sada mora proći određeno vrijeme žalbe da bi mogla postati pravomoćna. Tek tada možemo od Grada Pule zatražiti pravo građenja te ići u natječaje, ispričao nam je hodogram daljnjih aktivnosti direktor Plinare Dean Kocijančić.

Ustvrdio je međutim kako očekuje da za realizaciju projekta treba oko devet mjeseci, ali da bi nova punionica stlačenog plina trebala biti gotova do iduće turističke sezone. Kako je svojevremeno bilo riječi, procjenjuje se da bi ova investicija iznosila od 9 do 10 milijuna kuna, od čega bi 1,4 milijuna kuna bila bespovratna sredstva Fonda za zaštitu okoliša. Ujedno bi se od Fonda za zaštitu okoliša dobio i dio sredstava za nabavku novih gradskih autobusa.

Europska inicijativa

Naime, ova bi punionica prvenstveno služila za autobuse javnog gradskog prijevoznika Pulaprometa, koji bi trebao nabaviti 20 novih autobusa koji bi, uz postojeće nove niskopodne autobuse, bili dostatni za novi, u potpunost obnovljeni vozni park. Pulapromet i Europska banka za obnovu i razvoj postigli su tako i dogovor oko kreditiranja nabavke novih 20 autobusa u iznosu od pet milijuna eura na rok otplate od deset godina, s početkom od prve dvije godine.

Sve to ide u prilog potpisane europske inicijative koja europske gradove uključuje u borbu protiv klimatskih promjena te primorava na primjenu mjera energetske učinkovitosti i ostvarivanja projekta obnovljivih izvora energije kojima se do 2020. godine namjerava smanjiti emisija CO2 plina za više od 20 posto. Upravo je potrošnja u prometu jedan od segmenata tog sporazuma, a najveći dio te potrošnje čine autobusi. Korištenje biogoriva u vozilima gradskih tvrtki jedna je od mjera kojom će se u Puli realizirati spomenuti europski sporazum.

Međutim, punionica će biti i javna jer će se osim punjenja autobusa moći puniti i ostala vozila na plin. (S. ZRINIĆ TERLEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter