Za najam 17 auta - tri i pol milijuna kuna

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Umjesto kupovine, Istarska županija vec cetiri godine unajmljuje dio svog voznog parka. Tako je koncem prošle godine odabrala kao najpovoljniju ponudu onu buzetske tvrtke CIB Commerce, koja je i dosad iznajmljivala vozila Županiji.

U iduce bi cetiri godine, prema tom okvirnom sporazumu koji "predstavlja osnovu za zakljucivanje godišnjih ugovora (ali ne i obvezu)", u tu svrhu trebalo biti utrošeno 2,7 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 3,4 milijuna s PDV-om.

To bi, prema okvirnom sporazumu, znacilo da ce Županija mjesecno za unajmljena vozila trošiti oko 56 tisuca kuna bez PDV-a, odnosno približno 3.300 kuna po vozilu. U to, naravno, nije uracunat trošak benzina, ali cijena zato obuhvaca troškove obveznog i kasko osiguranja te redovnog održavanja i registracije.

I dok je prije cetiri godine Županija unajmljivala 10 vozila, sada se unajmljeni vozni park proširio na 17 automobila. Rijec je o razlicitim tipovima vozila marke citroen. U ugovoru, koji bi za 2011. trebao biti potpisan ovog mjeseca, naci ce se jedan C6, zatim pet vozila tipa C5, šest C4 te pet C3.

Je li Županija napravila analizu o isplativosti unajmljivanja, odnosno kupnje novih automobila, te kolika je ušteda, ako uopce postoji, u praksi unajmljivanja, pitanje je koje smo postavili procelniku kabineta župana Miodragu Cerini.

- Uvjeti nabavke, odnosno najma vozila, godišnje se mijenjaju. Istarska županija svake godine prije raspisivanja natjecaja obavlja analize uvjeta na osnovi neslužbenih ponuda. Tako je ucinila i ove godine te utvrdila da je kategorija najma još uvijek povoljnija od leasinga, kako zbog cijene tako i zbog uvjeta korištenja.

Normalno, vodeci racuna o tome da vecina nabavljenih vozila tijekom godine prijede iznimno veliki broj kilometara, a model najma omogucava godišnju obnovu voznog parka. Zbog promjenjivosti tržnih uvjeta smo i pristupili sklapanju okvirnog sporazuma, koji nam omogucuje promjenu godišnje nabave u slucaju znacajnijih promjena uvjeta, pojašnjava Cerina.

Na pitanje tko smije sjesti za upravljac tih službenih vozila, Cerina odgovara da su njihovi korisnici župan, njegovi zamjenici, nacelnik uprave te procelnici. Objašnjava i da uz unajmljena vozila Županija ima i dio voznog parka koji je u njenom vlasništvu. No, naglašava da je rijec o starim vozilima, od kojih je najstarije datira iz 1989., a najnovije iz 2004., a koriste se za "terenski rad".

Županija, osim unajmljenih i vlastitih vozila, ima i tri službena vozaca koji su, kako tumaci Cerina, na raspolaganju djelatnicima koji nemaju službeni automobil ili kada se radi o dalekim putovanjima. (B. ŽIŽOVIC)

Jeftinije od kupnje

Prije cetiri godine, kad smo pisali o novosti unajmljivanja voznog parka u Županiji, doznali smo i da neki gradovi, poput Rijeke, nabavljaju službena vozila na isti nacin.

Tada su nam u Gradu Rijeci pojasnili da je, prema njihovoj racunici, to puno jeftinije od kupovine novih automobila, te da je optimalno uzeti vozilo u najam na dvije godine.

Po njihovom tadašnjem izracunu, isplativije je bilo unajmiti vozila niže klase zbog manje potrošnje goriva. Tada su u Rijeci po unajmljenom automobilu placali 2.700 kuna s PDV-om, a u Istarskoj županiji su te godine buzetskoj firmi po automobilu mjesecno platili nešto više od tri tisuce kuna bez PDV-a, što je približno isto koliko ce placati i u 2011.


Podijeli: Facebook Twiter