Umjesto kupovine, Istarska županija vec cetiri godine unajmljuje dio svog voznog parka. Tako je koncem prošle godine odabrala kao najpovoljniju ponudu onu buzetske tvrtke CIB Commerce, koja je i dosad iznajmljivala vozila Županiji.
U iduce bi cetiri godine, prema tom okvirnom sporazumu koji "predstavlja osnovu za zakljucivanje godišnjih ugovora (ali ne i obvezu)", u tu svrhu trebalo biti utrošeno 2,7 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 3,4 milijuna s PDV-om.
To bi, prema okvirnom sporazumu, znacilo da ce Županija mjesecno za unajmljena vozila trošiti oko 56 tisuca kuna bez PDV-a, odnosno približno 3.300 kuna po vozilu. U to, naravno, nije uracunat trošak benzina, ali cijena zato obuhvaca troškove obveznog i kasko osiguranja te redovnog održavanja i registracije.
I dok je prije cetiri godine Županija unajmljivala 10 vozila, sada se unajmljeni vozni park proširio na 17 automobila. Rijec je o razlicitim tipovima vozila marke citroen. U ugovoru, koji bi za 2011. trebao biti potpisan ovog mjeseca, naci ce se jedan C6, zatim pet vozila tipa C5, šest C4 te pet C3.
Je li Županija napravila analizu o isplativosti unajmljivanja, odnosno kupnje novih automobila, te kolika je ušteda, ako uopce postoji, u praksi unajmljivanja, pitanje je koje smo postavili procelniku kabineta župana Miodragu Cerini.
- Uvjeti nabavke, odnosno najma vozila, godišnje se mijenjaju. Istarska županija svake godine prije raspisivanja natjecaja obavlja analize uvjeta na osnovi neslužbenih ponuda. Tako je ucinila i ove godine te utvrdila da je kategorija najma još uvijek povoljnija od leasinga, kako zbog cijene tako i zbog uvjeta korištenja.
Normalno, vodeci racuna o tome da vecina nabavljenih vozila tijekom godine prijede iznimno veliki broj kilometara, a model najma omogucava godišnju obnovu voznog parka. Zbog promjenjivosti tržnih uvjeta smo i pristupili sklapanju okvirnog sporazuma, koji nam omogucuje promjenu godišnje nabave u slucaju znacajnijih promjena uvjeta, pojašnjava Cerina.
Na pitanje tko smije sjesti za upravljac tih službenih vozila, Cerina odgovara da su njihovi korisnici župan, njegovi zamjenici, nacelnik uprave te procelnici. Objašnjava i da uz unajmljena vozila Županija ima i dio voznog parka koji je u njenom vlasništvu. No, naglašava da je rijec o starim vozilima, od kojih je najstarije datira iz 1989., a najnovije iz 2004., a koriste se za "terenski rad".
Županija, osim unajmljenih i vlastitih vozila, ima i tri službena vozaca koji su, kako tumaci Cerina, na raspolaganju djelatnicima koji nemaju službeni automobil ili kada se radi o dalekim putovanjima. (B. ŽIŽOVIC)
Jeftinije od kupnje
Prije cetiri godine, kad smo pisali o novosti unajmljivanja voznog
parka u Županiji, doznali smo i da neki gradovi, poput Rijeke,
nabavljaju službena vozila na isti nacin.
Tada su nam u Gradu Rijeci
pojasnili da je, prema njihovoj racunici, to puno jeftinije od kupovine
novih automobila, te da je optimalno uzeti vozilo u najam na dvije
godine.
Po njihovom tadašnjem izracunu, isplativije je bilo unajmiti
vozila niže klase zbog manje potrošnje goriva. Tada su u Rijeci po
unajmljenom automobilu placali 2.700 kuna s PDV-om, a u Istarskoj
županiji su te godine buzetskoj firmi po automobilu mjesecno platili
nešto više od tri tisuce kuna bez PDV-a, što je približno isto koliko ce
placati i u 2011.