Za jeftinije aute dužnosnika, jer to su naši šoldi!

Za vozila članova Vlade ne bi se trebalo izdvojiti više od izdvajati 250.000 kuna (G. MEHKEK/CROPIX)
Za vozila članova Vlade ne bi se trebalo izdvojiti više od izdvajati 250.000 kuna (G. MEHKEK/CROPIX)

Štednja je već duže vrijeme jedan od najčešće korištenih pojmova u rječniku hrvatskih političara. No, kad je o njima samima riječ, računica uštede i nije baš logična, a još manje njihova socijalna osjetljivost u vremenima gospodarske krize kojoj ne vidimo kraja. Milorad Pupovac imao je ozbiljnu namjeru priuštiti svojoj stranci japanski SUV subaru forester koji s uključenim troškovima održavanja za narednih pet godina stoji čak 360 tisuća kuna.

Prema uvjetima za natječaj službenog vozila namijenjenog Srpskom narodnom vijeću, kojim bi godišnje prevaljivali 30-ak tisuća kilometara, automobil mora biti terenac s pogonom na sve kotače i biti bogato opremljen.

Od kupnje je ubrzo odustao tvrdeći da će kupnja vozila morati pričekati bolja vremena. Odlučio je to upravo u vrijeme dok se javnost zgrozila šopingom neslavne rekorderke u rastrošnosti, sisačke županice Marine Lovrić Merzel, koja je za luksuzni audi A6 spiskala 433 tisuće kuna proračunskog novca, i to uz arogantnu ispriku štednje!? Od skupe limuzine odustao je još u rujnu i umaški gradonačelnik Vili Bassanese koji je prvotno htio moćnu limuzinu s benzinskim motorom od najmanje 245 konjskih snaga, pogonom na sva četiri kotača i crnom metalik bojom, da bi nakon medijskih napisa o rastrošnosti smanjio kriterije na "prihvatljivih" 200 tisuća kuna.

Moraju li službeni automobili političara biti tako enormno skupi, moraju li se prečesto mijenjati te jesu li velika snaga motora i pogon na sve kotače nužni?

Inicijativu za promjenu samovoljnog rasipanja novca građana pokrenula je Slobodna Dalmacija predloživši da se zakonski ograniči nabava vozila kojima će se služiti župani, gradonačelnici i načelnici. Za vozila dužnosnika državne vlasti, uključujući i samog predsjednika Vlade, maksimalno bi se trebalo izdvajati 250 tisuća kuna. Ideja je sasvim logična i nailazi na opravdavanje te bi mogla i zaživjeti ukoliko ju usvoji Sabor.

Naime, u anketi u Slobodnoj Dalmaciji većina čitatelja smatra da vrijednost vozila koje se kupuje na račun poreznih obveznika ne bi smjela prelaziti 150 tisuća kuna bez PDV-a. (K. TADIJIĆ)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter