Vrijeme materijalizirano u polaroidima


U galeriji Makina preksinoć je otvorena izložba fotografija Lare Ušić pod nazivom "Promjenjiva stvarnost (Polaroid views)" koja će se moći razgledati do 12. srpnja.

Kao što sam naziv kaže, radi se o izložbi fotografija i to onih nastalim nekada iznimno popularnim fotoaparatom polaroidom koji bi fotografije izbacio odmah nakon snimanja. Ušić je snimala kina u Osijeku, Zagrebu i Puli, snimala je sale, sjedala, platna i napuštene prostore, kina koja su danas garaže poput bivšeg kina Beograd u Puli.

"Odnos tehnologije polaroida, snimanog prizora i koncepcije vremena ovdje uspostavlja jedinstvenu vezu. U svojim malim, nesavršenim polaroidima Lara donosi primjere pojedinih kina koja jesu, ili nisu izdržala tranzicijsku mašinu prenamjene, postojeća, funkcionalna ili napuštena kina", piše u predgovoru kustosica Branka Benčić.

Neke slike složene su u malim "light boxovima" poput karata za Tarot, druge su u velikim formatima. Uz kadrove kina imamo ovdje i prizore iz nekih filmova. Vide se tako dehumanizirane vizure industrijskog krajolika filmskog modernizma iz filmova Michelangela Antonionija kao što su "L'avventura", "L'eclisse", "Il deserto rosso" i "Identificizaione di una donna", te poetike Andreja Tarkovskog koja progovara prizorima iz "Stalkera" i "Nostalgije". Tu je i petominutni video "Sinegdoha" Gaie Maiani, nastao ove godine, kao specifičan "portret" umjetnice, portret "drugim
sredstvima".

Otvarajući izložbu Ušić je napomenula da je velika većina fotografija nastala upotrebom duge
ekspozicije, neke čak po sat vremena i to sa stativa, uz tek poneku okinutu "iz ruke".

- Interesira me uhvatiti vrijeme koje se materijalizira u jednoj jednostavnoj fotografiji koja je bidimenzionalna ali i dati taj osjećaj vremena za koji se nadam da ga je netko od vas primijetio, kazala je umjetnica otvarajući izložbu.

Kustosica Branka Benčić podsjetila je da je s Ušićkom već realizirala jednu samostalnu izložbu i imala prilike predstaviti njene radove na nekoliko samostalnih izložbi, koje su se bavile nekim drugim pulskim prostorima, a napuštena kina su uži izbor radova.

- Kako je tehnologija napredovala, a Polaroid zaostajao, Lara radi s Polaroidima kojima je
istekao rok trajanja. Dok kina propadaju, propada i tehnika kojom su te slike uhvaćene, a u ovoj galeriji htjeli smo stvoriti jedan drugačiji doživljaj koji nije samo stavljanje radova na zid nego je to odnos prema arhitekturi, kazala je Benčić. (M. Ra.)
 


Podijeli: Facebook Twiter