Vrijeme i prostor umjetničkog performansa u Hrvatskoj

S još jednog atmosferičnog programa u oštariji Ferlin (Andi BANČIĆ)
S još jednog atmosferičnog programa u oštariji Ferlin (Andi BANČIĆ)

Performans s razgovorom o performansu - tako bi se mogla zvati akcija umjetničke skupine Šikuti Machine održana protekle subote u Savičenti u oštariji Ferlin u programu Grill Peace United.

Uz predstavljanje djela Suzane Marjanić "Kronotop hrvatskoga performansa" svi prisutni u savičentskom dnevnom boravku Marjana Ferlina odali su posvetu onom 5. veljači 1916. godine kad je Hugo Ball s Emmy Hennings otvorio noćni klub Cabaret Voltaire i počeo dadaističku avanturu. Počelo je pozdravom izaslanice (Katja Illes) počasne konzulice (Draženka Moll) Švicarske federacije ponosne što je baš u Savičenti obilježena ova stota obljetnica. Šikuti Machine su za ovu priliku spojili sretnu okolnost što je nedavno Švicarska federacija na području općine Svetvinčenat, točnije u Smoljancima, otvorila počasni konzulat.

Suzana Marjanić, autorica "Kronotopa hrvatskog performansa" počela je predstavljanje baš primjerima iz Zuricha s performansom Huga Balla. Nastavilo se pregledom početaka umjetnosti performansa u Hrvatskoj s akcijama zagrebačkih gimnazijalaca iz 1920. godine, a veći dio posvećen je predstavljanju artističkih akcija performera iz Istre. Dobar dio njih je i prisustvovao i sudjelovao u cijelom događaju koji je možda atmosferom nalikovao nekadašnjim druženjima u noćnom klubu Cabaret Voltaire.

Noel Šuran, čest gost u programima Grill Peace United, u svom je intermezzo nastupu spojio nekoliko hrvatskih tradicija s istarskim napjevom i osebujnim glazbalom nalik guslama uz ad hoc dodatak s pjevanjem latinskih stihova na sugestiju Petra Brajnovića.

Performans s razgovorom i performansom odlično je prenio suštinu "Kronotopa" koji je složila Suzana Marjanić, uz to, bio je i  informativan sa svježim domaćim primjerima iz novinskih rubrika kulture i crne kronike današnje Hrvatske. (G. I.)


Podijeli: Facebook Twiter