Prometna nesreća nadomak vrhu Radićeve ulice (bivša Omladinska ulica), u kojoj su uništena dva vozila i ozljeđena četiri putnika, još je jednom ukazala da ova lokacija sve više postaje jedna od najkritičnijih prometnih točaka u gradu. Ne čudi s obzirom na gotovo dvadeset tisuća vozila koji dnevno prolaze raskrižjem Radićeve i Rizzijeve ulice, a u špici turističke sezone ta je brojka zasigurno još i veća.
Rotor u planu već tri godine
Godinama se već ukazuje na ozbiljnost situacije na vrhu Radićeve ulice gdje se učestalo događaju prometne nesreće, pa čak i sa smrtnim posljedicama. Stoga je Grad Pula iskazao namjeru da na vrhu najveće pulske uzbrdice/nizbrdice izgradi kružni tok kojim bi se povećala sigurnost i prometu, a vjeruje se i protočnost. Međutim, posljednjih godina u toj namjeri ispriječila se plinofikacija grada jer raskrižjem prolazi bivši magistralni vod gradskog plina. S nestrpljenjem se očekivalo završetak plinofikacije Pule i gašenje pogona gradskog plina, a sada kada je to konačno učinjeno nema zapreka da se rotor na vrhu Radićeve konačno i realizira.
- Zna se da ovaj projekt namjeravamo realizirati već duže vrijeme jer je križanje Radićeve i Rizzijeve ulice jedna od najkritičnijih prometnih točaka u Puli. Ne treba spominjati da se svake godine na tom mjestu dogodi nekoliko prometnih nezgoda, prije koju godinu, na žalost, i s tragičnim posljedicama, i namjera nam je to križanje učiniti sigurnim za promet, govorili su nam iz gradske uprave na proljeće.
Ali, kao i mnogo toga u gradu, gašenje gradskog plina ne znači odmah automatski i početak gradnje rotora, odnosno od jeseni sa završetkom turističke sezone. Prvo jer je već zatvorena jedna od važnijih gradskih prometnica, Santoriova ulica čiji se kraj rekonstrukcije očekuje u listopadu/studenom. A drugo, jer još uvijek nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi s obzirom da budući rotor na vrhu Radićeve malo zadire u privatne posjede, te Sjemenište za koje se tvrdi da će ustupiti potrebni dio zemljišta. Naime, uz kružni tok, koji bi dijelom zašao u sadašnju površinu Sjemeništa te zelenu površinu "Trojki", izgradio bi se novi dio oborinske odvodnje i javne rasvjete te "otoci" i nogostup. Rekonstrukcija samog raskrižja sastojala bi se od izgradnje kružnog toka vanjskog polumjera 13,5 metara i prometne površine 65 četvornih metara, a osim spomenutih ulica, obuhvatila bi i Coppovu u kojoj bi se izgradilo okretište. Rekonstrukcija bi obuhvatila 41 metar Budicinove, stotinjak metara Rizzijeve te 52 metra Radićeve ulice, uključujući i nogostupe.
Radovi početkom sljedeće godine
Sve to, za sada, je još uvijek samo "na papiru" jer Grad Pula u proračunu nije predvidio realizaciju projekta već 150 tisuća kuna za pripremu dokumentacije i ishodovanje dozvola, a u međuvremenu se trebaju riješiti i spomenuti imovinsko-pravni odnosi. Gradska uprava nam je najavila da bi realizacija projekta mogla startati početkom naredne godine. (G. ROJNIĆ)