Sredstvima strukturnih fondova Europske unije slovensko ministarstvo za javnu upravu, ovlašteni investitor slovenske vlade, proširilo je nedavno granicni prijelaz Socerga za kamionski terminal i objekte koji ce se izgraditi na tom proširenju, carinu i špediciju, no i dalje je na snazi ogranicenje teretnog prometa uvedeno još 2008. godine.
Buzet vec cetvrtu godinu zaredom traži otvaranje granicnog prijelaza Socerga (hrvatskog prijelaza Požane) za sav medunarodni teretni promet. Konacno su za to stvoreni i preduvjeti, a pitanje kada ce do toga doci, gradonacelnik Valter Flego postavio je i državnom tajniku slovenskog ministarstva za promet Igoru Jakominu te direktorici Direktorata za medunarodne poslove Jani Lenarcic.
Pitanje ponovnog otvaranja Socerge za sav teretni promet aktualno je ne samo zbog buzetskog i istarskog gospodarstva, posebice Cimosa, vec i zbog turisticke sezone jer bi se time ujedno smanjio pritisak na ostale prijelaze u Istri.
U resornom slovenskom ministarstvu, kaže Flego, podržali su buzetsku inicijativu te rekli da ce biti inicijatori sa slovenske strane uz upozorenje da se radi o dugotrajnom procesu jer o tome treba razgovarati i s Europskom unijom. Zajednicki je cilj da se na Socergi ponovno uspostavi sav teretni promet i da se to dogodi prije ulaska Hrvatske u Europsku uniju.
Paralelno s tom Flego je ponovio i inicijativu kojom Buzecani traže pojacano održavanje ceste Kubed - Požane - Buzet u razdoblju izmedu 2011. i 2013. godine. Hrvatska ce za manje od dvije godine biti clanica EU-a. Na prijelazu Socerga - Požane nece biti carina, vec granicna kontrola, odnosno policija, i intenzivnije ce se putovati u Kopar i Trst. (G. C Š.)