Čak je 12 posto novih automobila manje prodano lani, što tržišno katastrofalnu 2012. godinu odjednom ne čini tako lošom. Od ukupno 27.798 registriranih vozila, uvjerljivo najprodavaniji modeli bili su Volkswagenov golf i polo, a slijede Opelova astra i corsa, hyundai i30, škoda octavia…
Nekadašnji bestseleri danas nisu niti na ljestvici od dvadeset najprodavanijih, a prvotno dobro prihvaćen Chevrolet najavio je do 2015. godine povlačenje s europskog tržišta kako ne bi ugrozio Opel, kojem pak dobro ide.
Činjenica je da iz godine u godinu broj novih registriranih automobila na domaćim prometnicama rapidno pada, dok nam se istovremeno povećava ukupna starost voznog parka. Pesimisti bi rekli "sve gore od goreg", optimista u nekoć raskošnom sektoru gospodarstva više gotovo i nema.
Ipak, kako god bilo, i dalje se kupuje. Igor Krajcar, voditelj pulske poslovnice Autowill, zastupnik za Opel i Chevrolet automobile, tvrdi kako je za količinu prodanih vozila, koja se prilično odvaja od brojne konkurencije, zaslužna flotna prodaja, što rent-a-car agencijama, što državnim službama.
- Opel je, uz dakako vodeći Volkswagen i još pojedine marke, jedan od rijetkih proizvođača na hrvatskim tržištu koji je minulu godinu završio uspješnije od zbilja gospodarski teške 2012., kaže on.
Iako se s nostalgijom prisjeća boljih dana na domaćem tržištu, Krajcar smatra da rezultatima ipak ne može biti nezadovoljan jer se automobili u Istri i dalje često traže, u Opelovom slučaju najviše corsa i astra. Tradicionalno su Istranima najdraži peugeot i citroën, odmah za njima slijede hyundai i30 i gradski i20, pa čak i SUV ix35 je često viđen na prometnicama, dok nekoć sveprisutnog Fiata nema niti "na obzoru". (K. TADIJIĆ)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.