Treća generacija leona, uspješnog španjolskog kompakta pobratimljenog s VW golfom, svoju je premijeru imao na pariškom salonu automobila u rujnu. Nova generacija, s kojom smo se imali prilike upoznati u sklopu međunarodne novinarske prezentacije na jugu Španjolske, koristi vrhunsku tehnologiju, inovativnu platformu i visoko učinkovite štedljive agregate, a usto izgleda znatno ozbiljnije od prethodnika.
Dizajn automobila u potpunosti je izmijenjen, no zadržao je svoju poznatu sportsku dinamiku. Zaobljene linije zamijenjene su uglatim, a prednja svjetla, koja prvi put u ovom segmentu u cijelosti koriste LED tehnologiju, kombiniraju izvrstan dizajn s iznimnim osvjetljenjem. Novi leon dugačak je 4,26 metara, odnosno kraći je od prethodnika za pet centimetara.
Ukupna težina smanjena je za 90 kilograma. Kapacitet prtljažnika iznosi 380 litara, oko 40 litara više od prethodnog modela.
Fini detalji poput velikih ventilacijskih otvora, kontrola za klima-uređaj i trodimenzionalnih oblika dekorativnih elemenata naglašavaju eleganciju uz vrhunsku završnu obradu. Dobrom sveopćem dojmu pridonosi centralno smješten multimedijski displej, dok su vozaču na raspolaganju brojni sustavi pomoći u vožnji. Unutrašnja ambijentalna LED rasvjeta također se mijenja sukladno odabranim postavkama: bijela u "eco" i "comfort" načinu, a crvena u sportskom.
Motorizaciju novog leona predstavlja serija snažnih i štedljivih TDI i TSI motora s obujmom raspona od 1,2 do dvije litre. Svi motori opremljeni su direktnim ubrizgavanjem i turbopunjačem, dizajnirani za manje unutrašnje trenje i brzo zagrijavanje. U usporedbi s prethodnicima, njihova potrošnja goriva smanjena je za 22 posto. Motor 1,6 TDI od 105 konjskih snaga i 250 Nm u "ecomotive" verziji sa "start/stop" sustavom troši svega 3,8 l/100km dizelskog goriva uz emisiju CO2 od 99 g/km, dok snažniji 2.0 TDI Ecomotive od 150 KS i 320 Nm u prosjeku potroši četiri litre. Ponuda dizelaša do lansiranja modela na svim europskim tržištima biti će pojačana agregatima 1,6 TDI od 90 KS i snažnim dvolitrašem od 184 KS i 380 Nm.
Napredak u tehnologiji vidljiv je i u pogledu sustava pomoći vozaču. Sustav za prepoznavanje umora prepoznaje kada vozač gubi koncentraciju i predlaže pauzu. Iza osvrtnog zrcala postavljena je napredna kamera koju koristi sustav dugog svjetla kako bi automatski mijenjao dugo i kratko svjetlo, ali i sustav kontrole smjera za pomoć pri zadržavanju voznog traka, koji lagano korigira elektromehanički servo upravljač kako bi spriječio vozača da prijeđe preko oznaka voznog traka.
Novi leon u hrvatskim automobilskim salonima očekuje se u veljači, cijene zasad nisu poznate, no pretpostavljamo da bi ulazni benzinac trebao koštati oko 120 tisuća kuna. (Iz Malage Krešimir TADIJIĆ)