Vozaci se vracaju na stare ceste?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Sutra službeno pocinje prometovanje punim profilom autoceste na Istarskom ipsilonu od Pule do Kanfanara, što ce znaciti bržu, sigurniju i udobniju vožnju, no ovaj ce luksuz za posljedicu imati naplatu od najviše 12 kuna, što je dodatni udarac po ionako ispražnjenim džepovima vozaca. No, srecom, postoje i alternativni pravci.

Praksa izbjegavanja Ipsilona popularna je u sjeverozapadnoj Istri, ciji stanovnici prema Porecu i Puli putuju uglavnom preko Antenala, upravo zato da bi izbjegli placanje, kako kažu, bezobrazno skupog vijadukta Mirna. Podsjecamo, prelazak vijadukta u jednom pravcu košta 14 kuna, dok za dvije kune manje možete prijeci gotovo pola Istre vozeci punim profilom autoceste.

Ugostitelje ne brinu ceste, nego - kriza
Ceste koje danas nazivamo alternativnim pravcima ne tako davno bile su jedine kojima se putovalo kroz Istru. Stajalo se u Balama, na Limu ili u Svetvincentu pa su lokalni ugostitelji i prodavaci suvenira trljali ruke. Potom je Ipsilon odvukao vozace na brzu cestu pa je mnogima drasticno pao promet. Odlucili smo provjeriti nadaju li se ugostitelji boljim danima kad vozaci pocnu izbjegavati Ipsilon odnosno placanje cestarine.



Stigavši regionalnom cestom iz Vodnjana do Lima posjetili smo atraktivno odmorište puno stranih turista koji su napunili terase kafica i restorana.

"Kada se otvarao Istarski ipsilon novinari su me pitali bojimo li se pada prometa, na što smo odgovorili potvrdno, no cinjenica je da Limski kanal nije usputno mjesto, vec turisticka atrakcija, ovamo se dolazi ciljano. Iako je domacih ljudi znatno manje, za što nije kriv Ipsilon, vec kriza, ovamo i dalje dolazi veliki broj turista pa nemamo razloga biti nezadovoljni", rekao nam je vlasnik restorana Viking Vili Matoševic.



Suprotnog mišljenja bili su prodavaci rakije, sira, tartufa i istarskih suvenira, koji tvrde da im je Ipsilon potpuno uništio poslovanje s obzirom na to da je ovo mjesto nekoc bilo jedna od glavnih zaustavnih tocki u Istri. Njihove prognoze nisu nimalo optimisticne.

Ponegdje grbave i skliske, ali uglavnom dobre ceste

Vozeci se državnim prometnicama obratili smo pozornost i na kvalitetu ceste. Na dionici Vodnjan - Bale cesta je uglavnom dobra, tek u blizini skretanja za Gajanu osjete se rupe i hrapav kolnik, no u nastavku prema Limu prometnica je korektna.



Najkriticnija je cesta u okolici Svetog Lovreca gdje se, osim rupa, osjeti i potrošen asfalt, koji se s prvim kapima ljetne kiše može pretvoriti u vrlo opasno klizište. Državna cesta iz smjera Pazina prema Vodnjanu puna je oštrih uzastopnih zavoja, narocito na dionici Rogovici - Žminj, gdje smo naletjeli i na brojne rupe. U puno je boljem stanju dionica od Svetvincenta do Vodnjana, koja usto broji manje zavoja.

Iako bi sanacija problematicnih dijelova bila nužna, ceste koje okružuju Ipsilon uglavnom su dobre za promet. Osim što se ocekuje povecan broj vozila na regionalnim prometnicama, narocito iz smjera Pazina prema Puli, vozaci moraju biti spremni i na brojne kamione koji ce usporavati putovanje. (Napisao i snimio K. TADIJIC)

PROCITALI STE SKRACENU VERZIJU TEKSTA. OPŠIRNIJE O OVOJ TEMI CITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE.


Podijeli: Facebook Twiter