Ako je vjerovati citateljici koja cesto koristi autobus na liniji Pula - Vinkuran, vozaci pulskog prijevoznika naplacuju vožnju u autobusu bez izdavanja karte. Je li moguce da Pulaprometovi vozaci rade u fušu? Po navodima direktora Igora Škatara, koji nam je odgovorio pisanim putem te nije komentirao konkretne tvrdnje citateljice, ponašanje vozaca nadzire kontrolno osoblje Pulaprometa, ali i tzv. tajni putnici.
Što o cijelom slucaju, ali i drugim problemima s autobusima kaže citateljica, koja živi u Puli, a radi u Vinkuranu (podaci poznati redakciji)?
"Najgora stvar koju sam doživjela je nacin naplate javnog gradskog prijevoza. Ako imate karticu koja se puni, u autobusu vam onaj aparat naplati 11 kuna. Ako nemate nikakvu karticu, cijena je 15 kuna. To su pravila koja covjek prihvati, ali kada doživite da dvojici, trojici stranaca iza vas (vozac) naplati 10 kuna po osobi, bez potvrde, tj. vozne karte, e tu vec nešto ne štima! (...) Zamislite kako je to lagano zaradena dnevnica jer novac šofer prima, a pritom ne izda racun putniku. Sramota!", piše ona izmedu ostalog.
Hoce li ovo pokrenuti internu kontrolu Pulaprometa ne bi li se utvrdilo ima li uporišta u tvrdnjama naše citateljice? U svakom slucaju, kako nam je Škatar porucio, svoje pritužbe putnica može uputiti Upravi Pulaprometa ili na adresu [email protected].
"Iako bi po voznom redu autobus iz Vinkurana za Pulu na stanici treba biti u 14.05 sati, dešava mi se da danima cekam na taj autobus po deset minuta ili, pak, da dode 15 minuta ranije." U Vinkuranu, naime, radi do 14 sati pa joj ta satnica, kada bi se držali voznog reda, odgovara.
Kaže da je zvala Pulapromet, gdje su joj odgovorili da autobus dolazi na stanicu ovisno tome "koliko jako vozac stisne gas kad iz Premanture u 13.45 krene za Vinkuran"! Primjedbi ona ima još, i to da vozaci zaustavljaju autobus na mjestima koja nisu oznacena kao stajališta, kao primjerice ispred nekih marketa...
Iako smo direktoru Pulaprometa Igoru Škataru e-mailom poslali upit o svemu što je citateljica navela, odgovorio nam je tek da do kašnjenja autobusa može doci u kišnim danima, zbog prometnih gužvi. Usporedivši datume za kojih nam je citateljica istaknula da je dugo cekala autobus i provjerivši vremenske prilike, utvrdili smo da je tih dana bilo - suncano. Na pitanje zašto autobus dolazi i krece ranije iz Vinkurana, Škatar nam nije odgovorio.
Obveze vozackog osoblja, po Škatarovom dopisu, uredene su pravilnikom o radu, koji pokriva ponašanje tijekom vožnje, obvezu pridržavanja voznog reda, nacin ophodenja s korisnicima usluga, stajanje na stajalištima koja su propisana sukladno izdanim dozvolama, naplatu karata kao i kontrolu mjesecnih odnosno godišnjih karata prijevoznika. (Tatjana GRBIC)
Otkazi zbog potkradanja Pulaprometa
Da je vec bilo slucajeva potkradanja Pulaprometa poznato je iz 2008. godine, kad su pojedini vozaci zlorabili BUScard naplatni sustav izdavanjem neregularnih karata. Pulapromet je tada bio oštecen za 70-ak tisuca kuna, a opomene pred otkaz zaradilo je desetak vozaca te ih je isto toliko ostalo i bez posla.