Stanje u javnom gradskom poduzecu Pulapromet bila je tema konferencije za novinare Sindikata Istre i Kvarnera. Povod je bio napis u medijima da vozaci Pulaprometovih autobusa kradu, no predsjednik SIK-a Bruno Bulic osvrnuo se i na problematiku naplate autobusnih karata te potrošnju goriva Fiatovih autobusa.
- Vozaci Pulaprometa nisu lopovi. Ako se dogodila krada, postoji nacin da se to riješi, prije svega internom kontrolom, odnosno utvrdivanjem pojedinacne odgovornosti, rekao je Bulic te dodao da bi se poslije toga trebala obavijestiti javnost. Takoder, veli da bi gradani morali biti svjesni da je racun obveza i jednih i drugih.
- Protivimo se da vozaci naplacuju karte u autobusu. Vozacima je posao da voze, a naplata karata se može riješiti na drukciji nacin, rekao je Bulic napominjuci da je to veliki problem jer se zbog toga preskacu linije.
Naime, nastavio je Bulic, vozaci primjerice na Giardinima izgube 10 do 15 minuta zbog naplate karata, a na cetiri minute od tog autobusa krece vec drugi s kolodvora pa ispada tako da su dva autobusa na istoj liniji, a nema putnika.
Osvrnuo se i na cijenu karte od 11 kuna kazavši da je to preskupo s obzirom na velicinu grada.
- Gradanima je manji trošak kad se voze automobilom nego javnim prijevozom, a trebalo bi biti obrnuto, rekao je Bulic isticuci da nema tog automobila koji ce potrošiti 11 kuna goriva od kolodvora do primjerice Verudele.
Bulic se potom osvrnuo na kupnju Fiatovih autobusa, odnosno na trošak koji proizvode. Naime, pojasnio je, Fiatovi autobusi troše više goriva od Mercedesovih ili MAN-ovih jer Fiat na 100 kilometara troši oko 55 litara goriva dok Mercedes ili MAN troši 40 litara.
- Novac koji se baca na taj nacin, zakljucio je Bulic, mogao bi se iskoristiti za kupnju automata u autobusima da vozaci više ne moraju naplacivati vožnju.
Zbog svega navedenog, SIK ce zatražiti skup radnika kako bi se razjasnile sve pojedinosti. (N. SOFTIC)
Škatar: Bulic ponovno iznosi neistine
Bruno Bulic na konferenciji za novinare na temu Pulaprometa još je jednom iznio citav niz neistina vezanih za poslovanje ovog gradskog poduzeca.
Govoreci o cijeni prijevozne karte, za koju Bulic smatra da je nedopustivo visoka, od 11 kuna, želimo napomenuti da je cijena vrijednosne karte najniža u Hrvatskoj te iznosi 6 kuna, a 11 kuna je iznos karte koju putnik placa kod vozaca.
Ona je logicno viša jer ima za cilj motivirati putnike da karte ne kupuju kod vozaca jer se time stvaraju nepotrebne gužve u prometu, što posljedicno vodi i do kašnjenja autobusnih linija. Sustav naplate koji se koristi u Pulaprometu prvi je takav sustav koji je uveden u Hrvatskoj, a uzima se kao primjer u ostalim gradovima diljem države, pa i šire.
Što se pak tice optužbi da su autobusi Pulaprometa kvarljiva roba, napominjemo da se pulski autobusi mogu pohvaliti najvišim koeficijentom tehnicke ispravnosti vozila u Hrvatskoj i da ne postoji nikakva "posebna prica", kako ju Bulic naziva, oko nabavke novih autobusa.
Podsjecamo da su novi autobusi na koje Bulic aludira nabavljeni 2007. godine javno, transparentno i, što je najbitnije, za naše gradane, po najisplatljivijem ekonomskom modelu. Optužbe da autobusi troše 20-30 posto više goriva nego ostali, smatramo neutemeljenima. (Igor Škatar, direktor Pulaprometa)