Vozaci ce placati (naj)više

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Skuplji automobili, skuplje gorivo, skuplji dijelovi, skuplje cestarine, naknade i usluge, skuplja vožnja automobilima! Na takav zakljucak upucuju potezi Vlade i Sabora kojima se želi utjecati na nepovoljno gospodarsko stanje, ali to je i znak da ce vozaci sljedecih mjeseci placati više od drugih - samo zato što voze automobile.

Prema najnovijima mjerama, povecava se osnovna stopa PDV-a na 23 posto, povecavaju se trošarine na motorna vozila skuplja od 350 tisuca kuna, ali su za vozace znacajne i promjene utvrdene u meduvremenu o naknadama za tehnicki pregled (na koje se odnosi i povecana stopa PDV-a), o cijenama autoškola i vozackih ispita, kao i sve druge usluge na koje se placa porez na dodanu vrijednost.

Što ce biti s vozacima ili onima koji to namjeravaju postati? Najprije, automobili. Porez na dodanu vrijednost, koji se povecava s 22 na 23 posto trebao bi povecati njihovu cijenu samo zbog povecanja porezne stope, primjerice, od 283 kune za Renault Twingo 1,2 Authentique do, recimo 6.335 kuna za BMW 740i.

Pogledali smo pet najprodavanijih marki automobila u Hrvatskoj i odabrali jedan od modela da predstavimo koliko ce zbog povecanja PDV-a biti skuplji. Najprodavaniji automobili u Hrvatskoj su Opelovi, a na vrhu je Astra. Njezin model s motorom od 1,4 litre i cijenom od 96.443 kuna (koristili smo se prodajnim cijenama iz revije Auto klub) stajat ce s porezom od 23 posto 97.234 kuna ili 791 kunu više. Volkswagenov Golf 1,6, koji sada stoji 139.757 kuna, trebao bi se povecati za 1.146 kuna - na 140.903 kuna. Renaultov Clio sa 110 tisuca kuna raste na 110.902 kune, Megane sa 129.500 na 130.561 kunu, a Škoda Octavia s motorom od 1,6 litre i 75 kilovata kojoj je cijena 147.545 kuna trebala bi porasti na 148,754 kune ili za 1.209 kuna više.

Nove Vladine mjere su promijenile i odnose u oporezivanju trošarinama. Kad se radi o osobnim automobilima sve ostaje po starom, osim ako se radi o onima skupljim od 400 tisuca kuna.

Kad govorimo o poskupljenju automobila, vjerojatnije je da ce rezervni dijelovi biti skuplji za taj jedan postotni poen PDV-a, a to ce se vjerojatno dogoditi i s cijenama automobilskih majstora. Hoce li se to i koliko odraziti na tehnicko stanje vozila u prometu, koje ni sada nije na visini, rano je govoriti jer ce vozacima na kraju stanje vlastite lisnice i cijene servisera odradivati hoce li posjetiti majstora.

No, na tehnicki pregled se mora jednom godišnje (osim za nove automobile koji prve dvije godine nije obvezan), a i tu ce vozace docekati nove naknade. Odluka o njihovom povecanju vec je objavljena s primjenom od pocetka kolovoza, a na te nove cijene trebao bi se obracunati i novi iznos PDV-a. Prema racunici izvedenoj iz novih cijena, na koje smo dodali PDV od 23 posto, ispalo je da ce naknada za tehnicki pregled osobnog automobila umjesto dosadašnjih 141,23 kune iznositi 170,86 kuna, ili 29,6 kuna više nego dosad, naknada za ispitivanje ispušnih plinova (eko-test) bit ce skuplja 10 do 20 kuna, ovisno o vrsti motora, naljepnica koja oznacava rok valjanosti tehnickog pregleda poskupljuje sa 7 na 8,47 kuna, a naknada za poslove koji prethode registraciji i produljenju prometne dozvole - uvid i provjera dokumenata o uplati propisanih obveza (porez, obvezno osiguranje, posebna naknada za okoliš, naknade za ceste) poskupljuje sa 42,69 kuna na 51,65 kuna.

Za motocikle i mopede naknada za tehnicki pregled se povecava sa 85,78 na 103,77 kuna ili za 18 kuna, a za autobuse, teretna i radna vozila sa 226,99 na 274,62 kune ili za 47,63 kune.

Skuplje ce biti voziti automobile zbog viših nameta na vozila, cestarina za korištenje autocesta se vjerojatno do daljnjega nece mijenjati, pitanje je hoce li zbog veceg PDV-a porasti i cijena goriva, ali izvjesno je da ce buduci vozace do vozacke dozvole dolaziti skupljim putem.

Donesene su odluke o povecanju cijena nastavnih sati pri obucavanju kandidata za vozace za predmet Prometni propisi i sigurnosna pravila (sa 15,61 na 21,5 kuna), za Upravljanje vozilom (sa 101,41 kunu na 140,3 kune po satu, a povecane su i cijene ispita iz prve pomoci, prometnih propisa i upravljanja vozilom. Prema nekim racunicama, cijena stjecanja vozacke dozvole bit ce oko 1.700 kuna skuplja.


Podijeli: Facebook Twiter